Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Několikrát jsem se pokoušel prostřednictvím České pošty faxem zaslat formulář doporučený přímo Dateyard AG k "Výpovědi mého předplatného"
na serveru "Jenjednanoc". Faxové číslo +41 (0) 41 508 70 64, které je na formuláři uvedeno je neplatné a nelze se s ním spojit.
Po několika pokusech jsem tedy zasla písemnou žádost o výpovědi mého předplatného s přiloženým formulářem na emailovou adresu zpravy@jenjednanoc.cz. Prostřednictvím tohoto emailu mi byly zaslány
přístupové data na zmíněný server. Prozatím jsem žádnou odpověď nedostal a hrozím se toho, že dopadnu stejně jako oprávnění předešlí
stěžovatele.
Text zaslaného emailu:
Věc: Výpověď mého předplatného
Dobrý den,
tímto žádám o okmamžité zrušení mého profilu na vaši internetové stránce:
https://www.jenjednanoc.cz/user/
Několikrát jsem se pokoušel faxem zaslat vámi doporučený formulář.
Faxové číslo +41 (0) 41 508 70 64, které na formuláři uvádíte je neplatné,a nelze se s ním spojit.
Vyplněný formulář k výpovědi mého předplatného k dnešnímu dni zasílám v příloze.
seznamovací server
zrušení předplatného
|
Tweet |
Smlouvu je nutné řádně ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho.
Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.