Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dcera jela se školou na 14 dní do itálie. V domění, že díky EU je roaming zrušen a volá se dle daného tarifu z Česjého čísla z Itálie do ČR. Pro jistotu jsem s dcerou šel do prodejny T-Mobile v Olympia Brno, s dotazem jak to tedy je. Bylo nám sděleno, že v rámci EU voláme z ciziny domů za stejných podmínek jako u našeho tarifu. Tedy v rámci T-mobile volání zdarma a sms do všech sití zdarma. S toutou informací nám dcera následně volala každý den z itálie i celé rodině a provolala 600min s tím že volání do sítě T-mobile CZ v EU v rámci tarifu je zdarma. Následné vyúčtování přes 2000,- mě zděsilo. Na prodejně mi bylo řečeno, že sice dle tarifu je to stejné, ale volal jsem z jiné sítě takže za každou minutu platím něco přes 3,-. Bohužel toto nám nikdo při konzultaci v prodejně neřekl, naopak nás uvedl do omylu, že voláme za stejných podmínek jako v ČR, tedy v rámci T-Mobile zdarma. Na prodejně mibylo sděleno ať napíšu a podám stížnost a potom my budou moci vyhovět. Prosím tedy o pomoc správné formulace této stížnosti. Děkuji
Tarif/Roaming
Zrušení naúčtováané částky za volání z itálie do sítě T-Mobile , jelikož kvůli klamavé informaci od pracovníka T-Mobile jsme si mysleli, že voláme ze země EU do ČR za stejných podmínek jako při tarifu doma. Tedy hovor T-Mobile do sítě T-Mobile zdarma. Kvůli této klamné informaci nehodlám platit naúčtovanou sumu.
|
Tweet |
Podle čl. 8 Obchodních podmínek EU roamingu společnosti T-Mobile Czech Republic a.s. (publikovaných na webové adrese https://www.t-mobile.cz/dcpublic/OP-EU_roaming_30042016.pdf) se pro účtování EU roamingu neuplatní slevy, které si spotřebitel se společností sjednali v smlouvě na jednotkové ceny za volání, SMS, MMS, datové služby (vč. slev získaných v rámci programu Našim za dobití) a které jsou určeny výhradně pro provoz v síti T-Mobile. Volné minuty do sítě T-Mobile tedy není možné při EU roamingu využít.
Pokud však zaměstnanec společnosti informoval spotřebitele o podmínkách EU roamingu nesprávně, nemůže jít toto pochybení zaměstnance společnosti k tíži spotřebitele. Informace poskytnuté zaměstnancem společnosti jsou pro společnost závazné, neboť zaměstnanec jedná jménem společnosti jako její zástupce a právní jednání zaměstnance společnost zavazuje.
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, je nutné uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, prodlužuje se tato lhůta na 2 měsíce. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení. Pokud ale spotřebitel požádá Český telekomunikační úřad o odklad této povinnosti, může úřad v odůvodněných případech rozhodnout, že podání reklamace má odkladný účinek.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.