Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Je to právě 14 dní, co jsem se společností T-mobile prodlužovala smlouvu o telekomunikačních službách. Smlouva byla prodloužena telefonicky, tj. prostřednictvím komunikace na dálku. E-mailem mi přišlo potvrzení (bez jakýchkoliv podrobností o tarifu, ale o možnosti do 14 dnů odstoupit se zmínit nezapomněli). Protože jsem se ale chtěla ujistit, že je smlouva uzavřena přesně tak, jak bylo dohodnuto, chtěla jsem si ji zkontrolovat. Obvykle bývá k dispozici v internetové samoobsluze T-Mobilu (Můj T-mobile, sekce T-box), tentokráte ale není, a to kvůli technickým potížím provázejícím přechod T-mobilu na nový web. Nová samoobsluha je jen zpola funkční. Několikrát jsem o smlouvu žádala, třeba zasláním e-mailem, odpovědí mi vždy ale bylo, že s tím zatím nemohou nic dělat a že se tím jejich technické oddělení intenzivně zabývá. Intenzivně to asi moc není, když už to trvá 14 dní. Tím však uplynula má zákonná 14denní lhůta pro možnost případného odstoupení. Domnívám se, že pokud se spouští služba, která slouží i k plnění podmínek stanovených zákonem, tj. např. zpřístupnit smlouvu, má to být ošetřené tak, aby k technickým potížím týkajícím se internetové samoobsluhy nedocházelo.
Prodloužení smlouvy vč. změny tarifu
Zpřístupnění smlouvy včetně jejích dodatků o prodloužení v samoobsluze Můj T-mobile nebo jejich zaslání e-mailem.
|
Tweet |
V případě uzavření nebo změny smlouvy za použití prostředků komunikace na dálku, je poskytovatel povinen bezodkladně po uzavření smlouvy nebo její změny poskytnout spotřebiteli zákonem předepsané informace o jejích náležitostech, a to v elektronické nebo listinné formě. Lhůta 14 dnů pro odstoupení spotřebitele (nikoli pro podnikatele) od smlouvy nebo od její změny, v případě, kdy je smlouva uzavřená mimo prostory obvyklé k podnikání nebo při použití prostředků komunikace na dálku, začíná běžet dnem následujícím po dni předání těchto informací.
Nepodaří-li se spotřebiteli s operátorem dohodnout, je možné se obrátit na veřejný dozorový orgán, který je pověřen k řešení sporů s operátory, tj. Český telekomunikační úřad.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případný spor by mohl být řešen pouze před Českým telekomunikačním úřadem, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.