Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 25/9/2017 jsem zakoupil měsíční VIP členství na seznamce Academic-singles.cz, kterou provozuje společnost be2 S.á.r.l. Měsíční členství bylo zpoplatněno částkou 149 Kč a má trvat do 25/10/2017. Po údajném zaplacení mi však nepřišlo žádné potvrzení o platbě či přijetí objednávky, ani potvrzení členství, ani sdělení smluvních podmínek.
Po zjištění, že na seznamce se vyskytují falešné profily uživatelů a po negativních referencích na diskuzních fórech i zde jsem se rozhodl profil zrušit a členství ukončit. Dle obchodních podmínek provozovatele lze výpověď ukončit dopisem či faxem do zahraničí. Učinil jsem tak formou doporučeného dopisu na lucemburskou adresu, byť mi nakonec bylo zareagováno i na mail. Mailem jsem byl informován o zrušení členství ke dni 25/1/2018. Dle obchodních podmínek prý nastane automatická prolongace v případě, že se členství nevypoví v dostatečné lhůtě předem - v podmínkách je uvedena lhůta 14 dní, od které se však lze odchýlit v případě přeměny před automatickou prolongací - není však stanoveno, jaká je konkrétní lhůta v tomto případě.
Zákaznický servis mě mailem informoval, že jim nedošla má výpověď ve 4 denní lhůtě před ukončením závazku - ovšem toto nelze z obchodních podmínek nijak zjistit, stejně jako případnou částku, kterou je zpoplatněno automatické prodloužení smlouvy. Tuto lhůtu jsem zjistil až z diskuzních fór a z webu dTest, což však není relevantní i s ohledem na § 1753 obč. zák
Zároveň obchodní podmínky uvádějí, že po obdržení potvrzení objednávky bude uživatel (já) informován o příslušné době platnosti, datu začátku smlouvy a době trvání prodloužení v případě, že nebude včas podána výpověď. Žádné takové informace jsem však od provozovatele seznamky neobdržel. Stejně tak mi nebyla sdělena ani výše částky, kterou si může provozovatel nárokovat za automatickou prolongaci a tato není ani uvedena v obchodních podmínkách. Obávám se tedy případného automatického prodloužení či následného nárokování poplatků za automatickou prolongaci členství, o které však nemám zájem, neboť jednání provozovatele je vůči mě klamavé, porušuje svoje obchodní podmínky neinformováním o přesných podmínkách prodloužení a ztěžuje způsob ukončení závazku.
Odmítám platit za službu, kterou nechci využívat a o které jsem nebyl řádně informován, ani mi nebylo její členství nijak potvrzeno. Rovněž právní řád stanoví, že ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana (já) nemohla rozumně očekávat, je neúčinné, pokud jsem je nepřijal výslovně a zda se jedná o takové ustanovení se posoudí nejen vzhledem k jeho obsahu, ale i ke způsobu jeho vyjádření (§ 1753 obč. zák.).
Seznamka Academic-singles.cz, provozovaná spoelčností be2 S.á.r.l.
- Žádám definitivní ukončení VIP členství ihned (tj. nikoli až 25/1/2018) + kompletní smazání uživatelského profilu + smazání mých osobních údajů
- Nenárokování případné další částky za automatickou prolongaci, o kterou nemám zájem a toto jsem jasně deklaroval mailem (včetně přílohy) i doporučeným dopisem
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, obsahují obchodní podmínky automatickou prolongaci. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: CLEMEE32
Přejeme Vám dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami Academic singles (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho VIP členství, zakoupeného k datu: 25/09/2017. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své VIP členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady.
VIP členství je prodloužené v případě, že klient své VIP členství včas a řádně nevypoví. Výpověď VIP členství je potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před prodloužením VIP členství).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho VIP členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu.
Děkujeme Vám.
Dobrý den,
z vaší přílohy jsem tedy konečně zjistil, jakou formou informujete žadatele o členství o prolongaci a její ceně, včetně odchylné výpovědní lhůty. Způsob takového vyjádření však považuji za rozporný s § 1753 obč. zák., protože zde není dostatečně určitě a jasně vyjádřena částka 2 247 Kč a především je tento text koncipován miniaturním písmem, kterého si člověk při registraci velmi těžko všimne. V důsledku by tedy mělo jít o neúčinné ustanovení a tedy nelze tímto způsobem nárokovat automatickou prolongaci ani další zaplacení. Navíc tyto informace (délku automatického prodloužení, odlišnou výpovědní dobu, částku za prolongaci) nelze zjistit ani v obchodních podmínkách provozovatele.
Výpověď jsem zaslal dopisem i mailem dne 22/10/2017 a s ohledem na nezpůsobilost formy vyjádření o výše uvedeném znovu žádám o okamžité zrušení premium členství, smazání svého profilu (brianek@seznam.cz) i smazání veškerých mých osobních údajů (včetně případných fotografií a údajů o platební kartě), tedy o účinnost výpovědi okamžikem doručení.
Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/evropske-spotrebitelske-centrum/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
ID: CLEMEE32
Dobrý den.
S ohledem na uvedené obtíže byl požadavek na úhradu dlužného poplatku v plné výši stažen.
Svůj profil můžete vymazat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Smazat můj profil".
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
děkuji za vyřízení mého požadavku. Považuji tedy nyní záležitost za uzavřenou. Svůj profil jsem smazal dle uvedených instrukcí.
Děkuji rovněž centru dTest za pomoc.
S pozdravem
Michal Čvančara