Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem u jmenované společnosti pevný disk Seagate Pipeline HD, 3,5", 64MB - 1TB. Tento model je výběhový, dlouho se již nevyrábí. Potřeboval jsem jej pro starý server se sběrnicí, která má problémy při připojení pevného disku s novějším typem SATA.
Disk byl doručen PPL, balíček jsem důsledně zkontroloval, nebyl poškozen, zabalen v originálním balení, zcela bez známek poškození. Následně jsem jej vyjmul, připojil ke sběrnici a zjistil po prvním zapnutí, že je vadný - klapavý zvuk značící narážení čtecí hlavy. Proto jsem jej dále nepoužíval a rovnou reklamoval. Podle instrukcí pro reklamace jsem jej vrátil do originálního obalu, zabalil do několika vrstev plastové pěny a poslal zpět jako reklamaci.
Reklamace nebyla uznána, reklamační protokol obsahuje:
stav: oděrky, škrábance, montovaný, naražený
pravý spodní roh - zřejmě mech. poškození
S výše uvedeným důrazně nesouhlasím - disk nebyl montovaný, byl pouze vložen do šachty a připojen ke sběrnici. V žádném případě jsem jej mechanicky nepoškodil, nenarazil, velmi dobře vím, jak je disk křehký a citlivý na nárazy.
Následně mi jej poslali zpět PPL - disk jsem nepřevzal.
Z uvedeného je zřejmé, že se prodejce zbavuje zastaralého, jinak neprodejného zboží, které je svou podstatou neopravitelné a účelově se brání nápravě.
HDD Seagate Pipeline HD, 3,5", SATA III, 64MB - 1TB
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.