Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#18800Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.10.2017, před 7 lety

Kamil Navrátil

Znění stížnosti

Koupil jsem u jmenované společnosti pevný disk Seagate Pipeline HD, 3,5", 64MB - 1TB. Tento model je výběhový, dlouho se již nevyrábí. Potřeboval jsem jej pro starý server se sběrnicí, která má problémy při připojení pevného disku s novějším typem SATA.
Disk byl doručen PPL, balíček jsem důsledně zkontroloval, nebyl poškozen, zabalen v originálním balení, zcela bez známek poškození. Následně jsem jej vyjmul, připojil ke sběrnici a zjistil po prvním zapnutí, že je vadný - klapavý zvuk značící narážení čtecí hlavy. Proto jsem jej dále nepoužíval a rovnou reklamoval. Podle instrukcí pro reklamace jsem jej vrátil do originálního obalu, zabalil do několika vrstev plastové pěny a poslal zpět jako reklamaci.
Reklamace nebyla uznána, reklamační protokol obsahuje:

stav: oděrky, škrábance, montovaný, naražený
pravý spodní roh - zřejmě mech. poškození

S výše uvedeným důrazně nesouhlasím - disk nebyl montovaný, byl pouze vložen do šachty a připojen ke sběrnici. V žádném případě jsem jej mechanicky nepoškodil, nenarazil, velmi dobře vím, jak je disk křehký a citlivý na nárazy.

Následně mi jej poslali zpět PPL - disk jsem nepřevzal.

Z uvedeného je zřejmé, že se prodejce zbavuje zastaralého, jinak neprodejného zboží, které je svou podstatou neopravitelné a účelově se brání nápravě.


Produkt

HDD Seagate Pipeline HD, 3,5", SATA III, 64MB - 1TB


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.10.2017 09:31, před 7 lety

Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2018 17:36, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.