Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
Dne 25.9. 2017 jsem na alza.cz reklamoval akumulátorovou vrtačku Einhell . Reklamaci mi společnost alza.cz zamítla z důvodu mechanického poškození.
Obrátil jsem se na společnost alza.cz, a písemně jsem je žádal, aby mi prokázali v rámci domněnky 2161 prokázali, že mi neprodali vrtačku s vadou a to znaleckým posudkem, také jsem je žádal o řádné odůvodnění neboť odůvodnění „mechanické poškození“ dle mého názoru není řádné odůvodnění a to vše do 25.10. 2017, čili do řádné 30-ti denní lhůty. Zajímá mě jak došli k tomu, že jsem vrtačku mechanicky poškodil.
Do dnešního dne nemám ani znalecký posudek a ani vrácené peníze. Jelikož alza.cz promrhala termín, žádám o vrácení peněz.
Jelikož alza.cz nekomunikuje jen slibuje a nedá se s ním domluvit jsem nucen obrátit se s pomocí na Vás.
Děkuji Plachý
ASRE17257400
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.