Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, podávám dotaz za kolegyni, které se stalo následující:
Ze zmíněné společnosti volali s krátkým dotazníkem koncem srpna. Po několika dnech se ozvali znovu s tím, že jí zašlou jako bonus za poskytnutí rozhovoru zdarma holítko k vyzkoušení - nic jiného si neobjednala. Zásilka následně dorazila cca v září, složenka na poštovné a balné v zásilce nebyla. Za měsíc po prvním balíku pak byla doručena sada břitů za 399 Kč s frekvencí zasílání 1 x měsíčně (doručeno začátkem října). Včera ještě dorazilo upozornění na neuhrazenou pohledávku se složenkou na 188 Kč: "neuhrazená pohledávka" za 1. zaslané holítko - splatnost 21.9. (Holítko 0 Kč, poštovné a balné 129, 59 úrok z prodlení). Všechny zásilky byly odeslány standardně - NE DOPORUČENĚ! Včera kolegyně odeslala nerozbalené zboží (holítko i břity) zpět na adresu firmy (P.O. Box 18, 12000 Praha 2) s dopisem, ve kterém žádá o zrušení zasílání zboží a vysvětlením, že si žádné produkty neobjednala a nemá o ně zájem - tzn. nepoužili jsme standardní formulář výpovědi smlouvy. Dnes jsme ještě volali na infolinku, kde nám bylo řečeno, že objednávku ruší a můžeme tuto věc považovat za uzavřenou. Písemné potvrzení zrušení nám však odmítají vydat s tím, že zrušení po telefonu stačí a je platné. Lze tímto skutečně považovat věc za definitivně vyřešenou? Děkuji
Odstoupení od smlouvy (pokud tedy byla nějaká uzavřena?, písemně jistě ne!). Nesouhlas s dalším zpracováním a nakládáním s osobními údaji touto firmou.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Pokud však spotřebitel souhlasil při telefonickém hovoru se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností dle obchodních podmínek smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží.
Pokud by již uplynula zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy, pak lze smluvní vztah zrušit výpovědí, tj. jejím zrušením od doručení výpovědi adresátovi. Do doby odeslání výpovědi je spotřebitel oprávněn si všechny balíčky nechat a zároveň povinen je uhradit. Výpověď doporučujeme zaslat prokazatelně (tj. okopírovaným dopisem doporučeně s dodejkou) na adresu Westerfield Int. AG, P.O.Box 18, Praha 2, 12000 s odkazem na obchodní podmínky společnosti Westerfield, které stanoví, že doručením výpovědi smlouva zaniká. Výpověď smlouvy po telefonu je obtížně prokazatelná pro případ sporu a proto ji nemůžeme spotřebiteli doporučit.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.