Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
dne 24.10.2017 jsem se obrátil s reklamací ledničky na společnost MALL.CZ z důvodu špatně pasujících skel v mrazáku (špatný rozměr), pokroucených rohů zarážek skel a poškozeného držadla šuplíku. Závady byly odhaleny po necelém týdnu používání.
Společnost MALL.CZ navrhla následující řešení
1. Sleva ve výši 600 Kč pro Váš další nákup na MALL.cz jako kompenzace za poškození zboží.
2. Vrácení zboží
3. Výměna zboží
Požadoval jsem tedy výměnu zboží za nový kus nebo navýšení kompenzace, která bude odpovídat poškození ledničky.
Odpověď od společnosti MALL.CZ byla následující
----------------------------
Vážený pane ****,
velice se omlouvám, ale vyšší kompenzaci Vám na základě této reklamace nemohu nabídnout.
V tomto případě bychom výrobek svezli zpět na náš sklad.
Rádi bychom Vás rádi upozornili, že zboží musí být zabalené, protože jinak ho přepravce nepřevezme a označené identifikačním štítkem, který Vám zašleme v potvrzovacím e-mailu po domluvení svozu. Dopravce má povinnost si zboží vyzvednout za prvními uzamykatelnými dveřmi a bohužel nelze objednat svoz na konkrétní hodinu. Je to z důvodu, že máme smluvního přepravce a neznáme jejich rozvozovou trasu a harmonogram v kolik a na které lokaci řidič je.
Jakmile k nám bude následně zboží vráceno a dojde ke zpracování v našem skladu, odešleme Vám zpět nový bezvadný kus, pokud bude disponibilní nebo finanční částku za vrácené zboží, pokud již nebudete mít o zboží zájem a budete již chtít odstoupit od smlouvy.
---------------------------------------------
Mám dva problémy -
1. ledničku nejsem schopen snést o čtyři patra níže a zároveň nejsem schopen ledničku zabalit ( krabici od ledničky v bytě neskladuji).
2. lednička obsahuje potraviny, které se zkazí
Po telefonickém kontaktování společnosti MALL.CZ (z mé strany) mi slečna poradila zakoupit malou ledničku kam si mám potraviny dočasně uskladnit ( než bude reklamace vyřízena ) dále mi řekla ať si poprosím firmu, která svoz případně provede o pomoc se snesením ledničky ( upozorňuji, že mi společnost MALL.CZ napsala následující - Dopravce má povinnost si zboží vyzvednout za prvními uzamykatelnými dveřmi a bohužel nelze objednat svoz na konkrétní hodinu.)
1) Povinnost prodejce zajistit odvoz ledničky jako těžkého a objemného zboží vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu sp. zn. 33 Cdo 2694/2016
2) K náhradě škody za zkažené jídlo lze uplatnit § 2913 odst. 1 občanského zákoníku
Děkuji za vyjádření
BEKO RCSA 240 M20W
Odpovídající finanční kompenzace nebo výměna zboží s dopravou do bytu ( odvoz reklamované ledničky z bytu ve čtvrtém patře / dodání nové ledničky do bytu ve čtvrtém patře )
|
Tweet |
Pro uplatnění reklamace vady na věci, se kterou se obtížně manipuluje, není nutné, aby spotřebitel zajistil přepravu věci do provozovny prodávajícího. Postačí, pokud se prodávající se spotřebitelem domluví na jiném způsobu, na základě kterého bude možné rozhodnout o oprávněnosti reklamace, např. na základě fotografií, videa natočeného spotřebitelem, prohlídky servisním technikem v místě bydliště spotřebitele apod.
Pokud bylo o reklamaci rozhodnuto jako o oprávněné, a spotřebitel zvolil jako způsob nápravy dodání nové věci bez vad, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu vadnou věc. Nevyhovuje-li spotřebitelovi prodávajícím nabízený způsob přepravy vadného zboží, může si spotřebitel zajistit přepravu vadného zboží zpět k prodávajícímu na vlastní náklady a následně tyto náklady vymáhat po prodávajícím jako účelně vynaložené náklady spojené s reklamací.
Byla-li spotřebitelovi dodána vadná věc, porušil prodávající svou smluvní povinnost. Prodávající v takovém případě nese odpovědnost za škodu, která byla v souvislosti s tímto porušením smluvní povinnosti spotřebitelovi způsobena.
Vážený pane Gregore,
u dané objednávky eviduji, že jsme se již domluvili na výši kompenzace a byla Vám posléze již zaslána.
Mrzí nás, že jste měl problémy se zakoupeným zbožím a pevně věříme, že se již podobná situace nebude v budoucnu opakovat.
S přáním hezkého dne,
Kristina Draštíková
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Děkuji,
vyřešeno