Společnost


Vodafone Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:707
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

54%
46%
Toto skore je založeno na 147 stížnostech.

#18850Nepřijatá výpověď smlouvy z důvodu změny podmínek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 15 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.10.2017, před 7 lety

Martin Žibrický

Znění stížnosti

Dobrý den,

manželka podala dne 29.9. 2017 druhou písemnou výpověď o ukončení smlouvy z důvodu nesouhlasu se změnou obchodních podmínek. Výpověď byla zanesena na pobočku v Brně v OC Letmo. Písemná výpověď byla vytisknutá a vyplněná podle formuláře ze stránek firmy Vodafone. Písemná a podepsaná výpověď byla předána pracovníku pobočky.

Včera (27.10. 2017) manželka volala na zákaznickou linku, aby zjistila, kdy jí bude zasláno ČVOP. Bylo jí řečeno, že žádná výpověď evidována není. Přitom před pár týdny, když volala na zákaznickou linku, tak byla informována, že výpověď byla přijata a čeká se na uplynutí mesíční výpovědní lhůty.

Zhruba týden před 29.9. 2017 manželka zkoušela podat výpověď elektronicky přes portál muj.vodavone. To nefungovalo a tak zanesla první písemnou výpověď na pobočku Brno Masarykova 2 a předala pracovníku pobočky. Po pár dnech od zanesení první výpovědi volala na zákaznickou linku, aby se ujistila, že výpoděď byla přijata. Ovšem výpověď evidována vůbec nebyla a tak následně zanesla druhou výpověď na pobočku Brno OC Letmo s nadějí, že tentokrát bude výpověď řádně přijata.

Není mi jasné, proč na poprvé a ani na podruhé nebyla výpověď přijata. Také vůbec nerozumím tomu, proč u druhé výpovědi bylo manželce jednou řečeno, že výpověď byla přijata a následně, že vůbec evidována není?


Produkt

tarif Smart 250


Požadované řešení

Správné evidování výpovědi smlouvy ze dne 29.9. 2017. Do 31.10.2017 (mesíční výpovědní lhůta) zaslání ČVOP manželce pro přenos k jinému opertátorovi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.10.2017 11:47, před 7 lety

Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Dohoda o vyřízení výpovědi mezi spotřebitelem a zaměstnancem společnosti je tak závazná a podnikatel by měl svůj závazek dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.10.2017 14:37, před 7 lety

Dobré odpoledne, pane Žibrický,

přečetl jsem si, jak jste postupovali, a není mi úplně jasné, jaký formulář jste měli vyplňovat? Pokud jste chtěli podat výpověď kvůli nesouhlasu se změnou obchodních podmínek, žádný formulář pro to nemáme. Návod, jak takovou výpověď můžete podat, najdete na našich stránkách na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.

Výpověď je třeba poslat poštou na adresu naší centrály (Vodafone Czech Republic a.s., náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5). Výpověď musí obsahovat:

- důvod výpovědi
- jméno a příjmení majitele telefonního čísla (nebo název firmy)
- telefonní číslo
- adresu
- datum a podpis
- v případě firemních zákazníků výpis z OR (ne starší než 3 měsíce)

Po přijetí v centrále výpověď zaevidujeme a zhruba do 14 dní Vám zavoláme pro domluvu na dalším postupu.

Doporučuji proto podat výpověď správným způsobem, abychom ji mohli vyřídit podle Vašeho přání.

Přeji Vám pěkný den.

Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.10.2017 16:37, před 7 lety


Martin Žibrický

Dobrý den,

děkuji za vyjádření.

Manželka použila tento formulář:
https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1055/vypoved_smlouvy_o_poskytovani_zvyhodnenych_podminek_c.pdf

Na konci formuláře v bodě 6 se píše, že výpověď je možné doručit písemně poštou nebo osobně na kterékoli prodejně Vodafone. Manželka zvolila možnost osobního doručení.

I když manželka zvolila nesprávný formulář, stále to nevysvětluje to, že ani podruhé, kdy manželka osobně předala výpověď pracovníku prodejny vodafone, nebyla tato výpověď zaevidována.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.10.2017 20:39, před 7 lety

Dobrý den, pane Žibrický,

tento formulář slouží pro standardní výpověď služeb s doúčtováním odškodnění ve výši pětiny zbývajícího závazku. Pokud tedy máte zájem o výpověď za standardních podmínek, napište nám prosím přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/, zkontrolujeme, jak to vypadá s přijetím a vyřízením formuláře.

Pokud požadujete výpověď z důvodu zhoršení podmínek, je třeba výpověď podat dopisem (ne ve formuláři). Co všechno v dopise uvést, Vám psal kolega v minulé odpovědi.

Přeji pěkný den.

Martina Bakerová
Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2017 10:42, před 7 lety


Martin Žibrický

Dobrý den,

napsal jsem přes odkazovaný formulář.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 16:49, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.