Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
manželka podala dne 29.9. 2017 druhou písemnou výpověď o ukončení smlouvy z důvodu nesouhlasu se změnou obchodních podmínek. Výpověď byla zanesena na pobočku v Brně v OC Letmo. Písemná výpověď byla vytisknutá a vyplněná podle formuláře ze stránek firmy Vodafone. Písemná a podepsaná výpověď byla předána pracovníku pobočky.
Včera (27.10. 2017) manželka volala na zákaznickou linku, aby zjistila, kdy jí bude zasláno ČVOP. Bylo jí řečeno, že žádná výpověď evidována není. Přitom před pár týdny, když volala na zákaznickou linku, tak byla informována, že výpověď byla přijata a čeká se na uplynutí mesíční výpovědní lhůty.
Zhruba týden před 29.9. 2017 manželka zkoušela podat výpověď elektronicky přes portál muj.vodavone. To nefungovalo a tak zanesla první písemnou výpověď na pobočku Brno Masarykova 2 a předala pracovníku pobočky. Po pár dnech od zanesení první výpovědi volala na zákaznickou linku, aby se ujistila, že výpoděď byla přijata. Ovšem výpověď evidována vůbec nebyla a tak následně zanesla druhou výpověď na pobočku Brno OC Letmo s nadějí, že tentokrát bude výpověď řádně přijata.
Není mi jasné, proč na poprvé a ani na podruhé nebyla výpověď přijata. Také vůbec nerozumím tomu, proč u druhé výpovědi bylo manželce jednou řečeno, že výpověď byla přijata a následně, že vůbec evidována není?
tarif Smart 250
Správné evidování výpovědi smlouvy ze dne 29.9. 2017. Do 31.10.2017 (mesíční výpovědní lhůta) zaslání ČVOP manželce pro přenos k jinému opertátorovi.
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Dohoda o vyřízení výpovědi mezi spotřebitelem a zaměstnancem společnosti je tak závazná a podnikatel by měl svůj závazek dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobré odpoledne, pane Žibrický,
přečetl jsem si, jak jste postupovali, a není mi úplně jasné, jaký formulář jste měli vyplňovat? Pokud jste chtěli podat výpověď kvůli nesouhlasu se změnou obchodních podmínek, žádný formulář pro to nemáme. Návod, jak takovou výpověď můžete podat, najdete na našich stránkách na https://www.vodafone.cz/pece/osobni-a-firemni/otazky/smlouvy-poplatky/postup-pri-zruseni-smlouvy/.
Výpověď je třeba poslat poštou na adresu naší centrály (Vodafone Czech Republic a.s., náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5). Výpověď musí obsahovat:
- důvod výpovědi
- jméno a příjmení majitele telefonního čísla (nebo název firmy)
- telefonní číslo
- adresu
- datum a podpis
- v případě firemních zákazníků výpis z OR (ne starší než 3 měsíce)
Po přijetí v centrále výpověď zaevidujeme a zhruba do 14 dní Vám zavoláme pro domluvu na dalším postupu.
Doporučuji proto podat výpověď správným způsobem, abychom ji mohli vyřídit podle Vašeho přání.
Přeji Vám pěkný den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Dobrý den,
děkuji za vyjádření.
Manželka použila tento formulář:
https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/2/1055/vypoved_smlouvy_o_poskytovani_zvyhodnenych_podminek_c.pdf
Na konci formuláře v bodě 6 se píše, že výpověď je možné doručit písemně poštou nebo osobně na kterékoli prodejně Vodafone. Manželka zvolila možnost osobního doručení.
I když manželka zvolila nesprávný formulář, stále to nevysvětluje to, že ani podruhé, kdy manželka osobně předala výpověď pracovníku prodejny vodafone, nebyla tato výpověď zaevidována.
Dobrý den, pane Žibrický,
tento formulář slouží pro standardní výpověď služeb s doúčtováním odškodnění ve výši pětiny zbývajícího závazku. Pokud tedy máte zájem o výpověď za standardních podmínek, napište nám prosím přes https://www.vodafone.cz/pece/formular-social/dtest/, zkontrolujeme, jak to vypadá s přijetím a vyřízením formuláře.
Pokud požadujete výpověď z důvodu zhoršení podmínek, je třeba výpověď podat dopisem (ne ve formuláři). Co všechno v dopise uvést, Vám psal kolega v minulé odpovědi.
Přeji pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Dobrý den,
napsal jsem přes odkazovaný formulář.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.