Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tak jako již hodně z vás jsem si zakoupil běžeckou obuv Salomon v prodejně A3 Sport. Po cca 6-ti měsících od zakoupení jsem musel obuv reklamovat s tím že mi praskl svršek u malíčku (cca 0,5mm). Obuv jsem nosil přes léto a tedy jsem boty i střídal jako pracovní obuv a sandále + celkem dosti jezdím v autě a navíc než se člověk k reklamaci dohrabe, tedy využití obuvi cca 3 měsíce. Reklamace panem Janotou neuznána s tím že cituji -
INTENZITA POUŽÍVÁNÍ ZKRÁTILA ŽIVOTNOST OBUVI, REKLAMACE NEBYLA UPLATNĚNÁ IHNED PO ZJIŠTĚNÍ VADY, PŘI DALŠÍM POUŽÍVÁNÍ DOŠLO K PROHLOUBENÍ VADY A ZNEHODNOCENO ZBOŽÍ. OBUV PROMOČENÁ
Nikdy jsem nezmokl, boty nepral + o jaké intenzitě pan Janota mluví!? Je to bota na běh a já v ní chodil.
Jak se tedy boty mají používat?
INTENZITA POUŽÍVÁNÍ ZKRÁTILA ŽIVOTNOST OBUVI.
Žádal bych výměnu, nebo opravu, v krajním případě vrácení peněz
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že věc byla vadná. Bylo-li tedy rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.