Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 17. 10. 2017 jsem u společnosti Bikemax učinil objednávku na produkt: KAL000224 Endura Thermolite kalhoty dlouhé do pasu pánské bez vložky (černé) E5019 - Velikost : M 1 549 Kč .
Objednávka byla řádně potvrzena pomocí e-mailu a následně přišel další e-mail, že probíhá příprava objednávky.
Dne 23.10.2017 byla zrušena objednávka na základě, že dané zboží za uvedenou cenu je jen ve velikosti XL a velikost M bylo na dotaz. Dané zboží bylo odebráno ze stránek obchodu a vráceno za cenu 2 399 Kč a je jíž skladem ve velikosti M.
Objednávka byla zrušena telefonicky ze strany obchodu, kdy mi bylo oznámeno, že mnou požadovanou velikost nelze dodat za cenu 1549 Kč, ale pokud mám stále zájem, že za 2 399 Kč mi zboží dodají.
Nevím, zda jsem v právu požadovat svou objednávku na základě potvrzovacího e-mailu za cenu 1 549 Kč, když je dané zboží skladem, jen s vyšší cennou.
Dle mého se jedná o chybu obchodu, kdy bylo možné objednat zboží dané velikosti za výrazně nižší cenu, než je zboží dostupné. Dále mohli dát vědět o nemožnosti dodat zboží za danou cenu mnohem dříve - objednáno v úterý, oznámeno až v pondělí dalšího týdne (dle vyjádření, že nejsou schopni dodat zboží za danou cenu si myslím, že mohli zavolat již následující pracovní den). Rád bych dostal zboží, dle uzavřené kupní smlouvy, kterou jsem obdržel e-mailem.
|
Tweet |
Návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty podnikatele plnit. Pokud spotřebitel přijme tuto nabídku, vzniká kupní smlouva a strany jsou vázané právy a povinnostmi z tohoto závazku. Prodávající má povinnost dodat sjednané zboží a spotřebitel má povinnost zaplatit ujednanou kupní cenu.
Pouze v případech, kdyby došlo ke zjevné administrativní chybě, že by spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodávající namítat neplatnost závazku. Tato chyba však musí být zjevná a cena by musel být neúměrná hodnotě zboží.
V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by být takové jednání vyhodnoceno jako tzv. vábivá reklama dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou. V takovém případě by bylo třeba jednání obchodníka nechat posoudit krajským živnostenským úřadem, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.