Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Ve čtvrtek (19.10.) odpoledne jsem si vyzvedl notebook po reklamaci. K jeho vybalení jsem se dostal až v pátek večer, kdy jsem zjistil, že pravý zadní roh je uražený (chybí kus laku a plastu) a jeden ze spodních reproduktorů je promáčknutý. Do reklamace jsem notebook posílal vpořádku, což mohu doložit reklamačním protokolem.
Poškození notebooku jsem hned v pondělí (23.10.) osobně nahlásil na pobočce CZC v Brně, na ulici Křenová.
Nejdříve jsem byl odkázán na vedoucího pobočky. V úterý jsem byl odkázán dále, tentokrát na reklamační oddělení v Příbrami, aby můj problém posoudili tam, že tento typ reklamace nemohou řešit přímo na pobočce. Dnes jsem obdržel email z reklamačního oddělení, že jsem poškozené zboží nenahlásil do 24 hodin, tudíž mi nemohou pomoci a notebook neopraví.
Lenovo Yoga 3 14 - 80JH00CLCK
Oprava nebo výměna notebooku.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). V případě, že se poškození projeví až během reklamace, musí prodávající přesvědčivě prokázat, že toto poškození nevzniklo během reklamace, ale že již existovalo v době předání. Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.