Společnost


Global Distribution Solutions

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18865Neakceptace odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.10.2017, před 7 lety

Sylvie Bystroňová

Znění stížnosti

Dobrý den,objednala jsem si přes tento eshop 2x parfém Mademoiselle - Chanel za cca 900,-.Zboží mi došlo,ale s touto vůní nemá zdaleka nic společného.Napsala jsem jim tedy a žádala jsem adresu na kterou mohu zboží vrátit.Odepsala mi p.H.,že odstoupit od smlouvy nelze a zkopírovala mi odkaz na § 1837 zákona (č. 89/2012 Sb.) o ochraně spotřebitele je vylučováno právo na vrácení zboží (parfémy/kosmetika) v uzavřeném obalu, knteré spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit.".Odepsala jsem jí tedy,že zde nikde není uvedeno nic o parfémech a žádala jsem ji,aby mi napsala písmeno odstavce na který se odkazuje a že mám dle zákona nárok na odstoupení od smlouvy do 14 dnů.Odpověděla mi jen,že s tím nic neudělá abych to řešila přes instituce.Můžete mi poradit?


Požadované řešení

trvám na odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 09:14, před 7 lety

Podle § 1837 písm. g) občanského zákoníku skutečně není možné od smlouvy odstoupit, pokud předmětem smlouvy byla dodávka zboží v uzavřeném obalu, ze kterého zboží bylo vyjmuto a z hygienických důvodů jej není možné vrátit. Příkladem takového zboží může být například zubní kartáček, rtěnka nebo třeba i matrace.

Parfém však pod výše uvedenou výjimku nespadá, neboť při porušení obalu nedochází k takové kontaminaci zboží, která by měla za následek úplné znehodnocení věci. Pouze pokud spotřebitelka část věci spotřebovala (např. tím, že parfém vyzkoušela), mohl by prodávající žádat náhradu škody za snížení hodnoty zboží (výpočet náhrady by se odvíjel od skutečné spotřeby parfému), právo odstoupit od smlouvy však ale spotřebitelce zůstává.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu, doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na této webové adrese je možné zjistit, kdo je provozovatelem webových stránek, na kterých funguje eshop a další informace, která mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2017 03:40, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.