Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti T.S. Bohemia jsem reklamovala Iphone 5s, zakoupený v prosineci 2016. Důvodem bylo, že se sám vybíjel i při zapojení na originální nabíječku, následně dva dny nešel vůbec zapnout, občas se sám vypínal, i když ukazatel baterie ukazoval ještě 20 % a při zapojení na nabíječku špatně reagoval na dotyk. Reklamace byla vyřešena do týdne a řešení bylo uvedeno jako oprava: výměna zařízení. Při vyzvednutí reklamovaného telefonu jsme zjistili, že telefon ale není nový, nýbrž repasovaný, což se nám v první řadě pracovník společnosti snažil zatajit a až při dotazu na sériové číslo nám tuto informaci sdělil. V servisním protokolu také bylo uvedeno, že vyměněný repasovaný telefon je určen pro Velkou Británii. Když jsme pracovníkovi oznámili, že s takto vyřízenou reklamací nesouhlasíme, odbyl nás, ať si to dořešíme se servisem, proto proběhla následně mailová komunikace s vedoucím pobočky v Brně-Veveří. Pan vedoucí nám však na naše námitky napsal, že takto vyřešená reklamace je zcela v souladu s politikou Applu. Vedoucí pobočky argumentuje tím, že se jedná pouze o opravu telefonu. Telefon jsme zatím odmítli z reklamace převzít, ale pracovník společnosti s námi odmítl sepsat zápis o nesouhlasu s vyřízením reklamace.
Iphone 5s, 16 GB, stříbrný, CZ verze
Výměna za nové zboží či vrácení peněz
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li možné vadu odstranit těmito způsoby, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Spotřebitel se s prodávajícím mohou domluvit i na jiném způsobu vyřízení reklamace (např. výměna věci za jinou), v takovém případě ale nesmí být spotřebitel omezen na svých zákonných právech z vadného plnění.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.