Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V 1/2015 jsem si koupila v prodejně Kara Trutnov kabát s kapucí olemovanou liščí kožešinou. Při koupi na dotaz, kdo mi kabát později vyčistí mi bylo řečeno, že jejich firemní čistírna. Po dvou letech nošení jsem uvedený kabát přinesla do prodejny, kde jsem jej koupila a požadovala vyčištění. Kabát byl prodavačkou převzatý k vyčištění, přitom bylo sepsáno jak je silně znečištěn. Kapuce s liščí kožešinou, která je napevno přišitá na kabátě byla zjevně v pořádku, protože o případném poškození by prodavačka napsala při přejímce k čištění. Při převzetí kabátu, kdy mi bylo řečeno že tento nelze vyčistit jsem zjistila poškozenou (zplstnatělou) kožešinu. Firma mi nabídla výměnu kožešiny za režijní cenu. S tím nesouhlasím, protože kožešina byla při převzetí do čistírny v pořádku. Kdyby nebyla, tak by si toho při podrobné kontrole kabátu při převzetí do čistírny prodavačka všimla a uvedla to v popisu kabátu pro čistírnu.
světlý zimní kabát, model Antonella, materiál textil + liška, barva béžová, kvalita A
Zdarma dodat liščí kožešinu na kapuci kabátu bez přišití. Vyčištění kabátu a přišití nové kožešiny si zajistím sama u jiné firmy.
|
Tweet |
Dle § 2944 občanského zákoníku odpovídá za poškození věci, která je předmětem závazku ten, kdo ji převezme za účelem splnění povinnosti ze smlouvy (k vyčištění). V takovém případě je druhá strana povinna škodu nahradit a není přitom rozhodné, jak ke škodě došlo, zda-li čištěním, přepravou, skladováním nebo jiným způsobem. Je ale důležité prokázat, že ke škodě došlo v době, kdy byla předmětem závazku. V této souvislosti je vhodné argumentovat stavem zaneseným v potvrzení o přijetí zakázky a vytknutím poškození bez zbytečného odkladu.
Čistírna je povinna uhradit škodu ve skutečné výši. Škodu zhotovitel hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se obecně vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Bude-li čistírna trvat na zamítnutí požadavku spotřebitele, bude nutné převzít bundu a podnikatele písemně vyzvat k plnění náhrady škody a určit mu lhůtu pro vyřízení, pokud tuto lhůtu však nesplní, může se zákazník obrátit na Českou obchodní inspekci v rámci mimosoudního řešení sporů. A pokud by nepomohla ani tato cesta, musel by se spotřebitel obrátit na soud.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.