Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
23.10. 2015 jsme pořizovali iPhone 6S 64GB i s pojištěním v prodejně Electro World Černý Most. První reklamace byla na pojistnou událost, měl rozbitý displej, zaviněno vlastní vinnou. S tím, že vyměnili displej za nový LCD panel. Po pár dnech začal blbnout a nereagoval na dotek, šel jsem opět do obchodu a prosil o reklamaci pojistné události. Vyměnili displej a opět vadné pixely na zařízení po pár dnech.
Na potřetí reklamace pojistné události vyřízená tím, že mi vyměnili telefon za novou "jednotku", už tehdy se mi nelíbilo, že jsem dostal "nový" telefon tak, že neměl originální krabici a prostě pod pultem mají nějaké iPhony bez originálního obalu a že si platím za pojištění 7000kč a pak nejsou schopni pořádně opravit displej, kde je záruka kvality? Ale budiž, chyba se vždy může najít a jsme jen lidi, přistoupil jsem a mělo by se to počítat jako 1. reklamace výrobku.
Každopádně to dopadlo tak, že po půl roce přestal fungovat ze dne na den. Dal jsem mobil na nabíječku (která občas vypadávala, nejspíše zkratovala iPhone, je zkrátka rozbitá také), tak jsem mobil odnesl na reklamaci, která se počítá jako 2. reklamace. Reklamace proběhla naprosto v pořádku a sice s větší čekací lhůtou (30 dnů stihli přesně na den) dostal jsem opravený iPhone, vyměnili základní desku. Bohužel opět po měsíci přestal fungovat, dotyk displeje, reproduktor, vypadávání LTE apod. Proto jsem (už celkem zklamaný z výrobku) šel opět do obchodu Electro World Černý Most a reklamoval (3. reklamace) s tím, že jsem žádal na odstoupení od kupní smlouvy.
Reklamaci společnosti vyřídila tím, že mi nevyhoví s odstoupením od kupní smlouvy (což dávalo smysl - 2. stejné závady a 3 různé) a opět mi chtěla dát nový telefon, ale já jako poškozený zákazník, nechci třetí nový telefon. Navíc prodavačka byla dost nepříjemná jenom když zjistila, že se mi něco nelíbí a to mě znepokojilo ještě víc - neochota.
Telefon jsem tedy nakonec s odporem převzal a hned na to reklamoval i nabíječku, kterou jsme trochu přehlídli při předchozí reklamaci... jelikož je to součást balení a u tak drahého telefonu se snad předpokládá, že něco nabíječka vydrží tak nevydržela... tudíž jsem udělal 4. reklamaci (s požádáním od odstoupení kupní smlouvy), nabíječka vypadávala v kontaktech a asi mi i zkratovala nějakým způsobem telefon. Electro World se k tomu postavil tak, že nemám nárok na reklamaci nabíječky a že mám zaplatit 1000kč za nový kabel, jejich neprofesionální přístup mě po dlouholetých zkušenostech s touto firmou velmi zklamal a odradil od jakékoliv jiné budoucí koupi. Nabíječka, je součástí balení telefonu a proto si myslím, že mám právo na reklamaci, když nový telefon, tak celé balení a ne jen půlku balení.
Každopádně si přeji odstoupit od kupní smlouvy a nemít s touto společností nic společného.
Děkuji,
S přáním hezkého dne,
Jiří Zeman
reklamace telefonu Apple iPhone 6S 64GB ve společnosti Electro World s.r.o
U společnosti Electro World jsem myslel, že to jednička na trhu s elektronikou, nebo jsem ho tak vnímal. Ovšem po mé zkušenosti, se celý můj pohled na tuhle firmu otočil.
Nejvíce mě zklamalo chování a reakce některých osob z personálu. Všechny reklamace jsem vyřizoval na pobočce Černý Most.
Vadilo mi, vyřízení pojistné události, že to nebylo 100% a nebylo to za malé peníze... 7000kč za pojištění na telefon je dost a očekávám jako zákazník nějakou jistotu, zvládli jste to, ale asi ne tak, jak se očekává.
Nějak to ale přeci jen dopadlo a teď tu řešíme úplně jiný problém a to ten, že já od Vás už opravdu nežádám již třetí nový telefon bez originálního balení někde z opravny. Nemám žádnou jistotu kvality z důvodu minulého vyřízení reklamace "nový kus za starý", ten prostě nevyšel a já Vašemu "novému kusu" zkrátka nevěřím.
Proto tedy na základě těchto všech problémů, které tu vznikly žádám o odstoupení od kupní smlouvy, protože nesouhlasím s vyřízením požadavku vyřízení reklamace.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci. Pokud spotřebitel reklamoval věc pro vyšší počet vad a během reklamací byly uznány jako oprávněné minimálně tři různé vady, vznikl spotřebitelovi nárok na odstoupení od smlouvy. Zvolil-li spotřebitel při uplatnění reklamace jako způsob nápravy odstoupení od smlouvy, měl prodávající toto respektovat.
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.