Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 14.9. jsem na e-shopu segu.cz objednal zboží - elektrocentrálu Tagred TA1500 v za cenu včetně přepravy 5020Kč.
Číslo objednávky : 20506703
Datum : 14.09.2017 20:50:07
Zboží dorazilo 20.9.
Doručeno bylo společností DPD. Po rozbalení jsem zjistil, že je zboží mechanicky poškozené (vše mám zdokumentováno na fotografiích). Když jsem centrálu vyzkoušel, zda i přes to funguje, zvuk byl hlučný a z motoru kapal olej.
Využil jsem proto svéhopráva na odstoupení od smlouvy a toto jsem prodejci elektronockou formou (naskenovaný podepsaný dokument) odeslal 2.10. Následně jsem zaslal zboží zpět na své náklady prodejci spolu s papírovou podobou odstoupení.
Prodejce stále věc protahuje a nechce vrátit částku za zboží, komunikace s prodejcem je z jeho strany velmi strohá. Údajně vyšetřuje, kde se zboží poškodilo. To ale myslím není má věc a na navrácení peněz v zákonem stanovené lhůtě to nemělo mít vliv.
Elektrocentrála Tagred TA1500
Požaduji uznání mého nároku na navrácení částky (odstoupení od kupní smlouvy) za nefunkční zboží.
|
Tweet |
Obecně platí, že právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží je v případě smluv uzavřených distančním způsobem proto, aby došlo k odstranění znevýhodnění, které spotřebitel má z toho důvodu, že si zboží nemohl prohlédnout v kamenném obchodě. V případě odstoupení od smlouvy do 14 dnů prodejce může požadovat náhradu pouze tehdy, pokud by spotřebitel věc sám poškodil, např. by spadla a rozbila se, nebo by s ní nakládal jinak, než je nezbytně nutné k ověření si jejích vlastností. Pokud by prodávající snížil částku, jenž vrací spotřebiteli, měl by také řádně zdůvodnit, proč tak učinil a měl by prokázat, že mu vznikly náklady, aby uvedl zboží do původního stavu.
Pokud spotřebitel využil svého práva odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dní od převzetí zboží, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli bez zbytečného odkladu (nejpozději do 14 dní od odstoupení od smlouvy) všechny peněžní prostředky, které od spotřebitele na základě smlouvy přijal. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, má spotřebitel taktéž právo žádat zákonný úrok z prodlení.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Prodávající nás informoval, že má dokumenty prokazující, že zboží bylo spotřebitelovi odesíláno bez závad a že spotřebitel převzal zásilku se zbožím od přepravce také nepoškozenou (balení zásilky bylo nepoškozeno). Prodávající ale spotřebitelovi nabízí, že poškozené zboží nechá na vlastní náklady opravit.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na nabídku prodávajícího reagovat.
Zásilka byla od přepravce převzata, protože požkození nebylo na krabici při běžném ohledání patrné (zásilku přebíral starší člověk).
Až po vyjmutí zboží z krabice bylo na zboží vidět zdeformování. Následná kontrola krabice ukázala, že je poškozená tak, jak je vidět na pořízených fotografiích.
Trvám na tom, že mi bylo zboží doručeno poškozené a od společnosti, co nedokáže uznat svou chybu a něco jiného tvrdí do telefonu a něco jiného píše, nechci již mít nic společného.
Požaduji dodržení odstoupení od kupní smlouvy, které jsem segu.cz doručil
Stížnost přeřazujeme na prodávajícího, který má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobry den
v prubiehu 48 hodin penize za odstoupeni budou odeslany do 16.11.2017
s pozdravem segu.cz
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření prodávajícího reagovat.
Hodnocení:
Komentář: Peníze za vrácené zboží byly zaslány na můj účet.
Škoda, že obchod nepostupoval hned od počátku seriózněji, ušetřilo by to spoustu času.