Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V prosinci 2016 jsem zakoupil set vodního chlazení, který jsem používal do září 2017, kdy u něj odešla pumpa a tudíž byl nepoužitelný. Dne 13.9.2017 jsem je na pobočce předal k reklamaci a dne 17.9.2017 jsem napsal e-mail, že v případě, že se bude jednat o neodstranitelnou vadu (což je podstatné porušení smlouvy, neboť chladič je nepoužitelný) žádám o řešení reklamace dle § 2106 odst. 1, písm. d) obč. zákoníku, tedy odstoupením od kupní smlouvy. Dne 18.9.2017 mi byla zaslána informace, že zboží bylo přijato do reklamace a odpověď, že nelze dopředu předjímat výsledek reklamace. Odpověděl jsem, že je mi to jasné, že jsem tak činil pouze pro uvedený případ, abych měl možnost volbu práva. Dne 11.10.2017 jsem byl mailem informován, že reklamace byla vyřízena. Dle přiloženého protokolu byla uznána a chladič byl vyměněn za nový. V následujících asi 14 dnech jsem se snažil mailem s reklamačním oddělení dohodnout o vyřízení reklamace dle mé volby práva, což se však nepodařilo a dne 13.10.2017 mi bylo sděleno, že jejich stanovisko zůstává neměnné s tím, že na odstoupení od kupní smlouvy nemám nárok.
set vodního chlazení NZXT Kraken X62
Uznání nároku na odstoupení od kupní smlouvy a vystavení opraveného daňového dokladu.
|
Tweet |
Na žádost společnosti CZC.cz s.r.o. dáváme přednostně prostor pro její vyjádření k podané stížnosti spotřebitele.
Obecně lze od smlouvy odstoupit, poruší-li druhá smluvní strana závazek podstatným způsobem. Za podstatné porušení smlouvy se považuje porušení povinností takovým způsobem, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3387/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-jeji-podstatne-poruseni). Nemá-li věc vlastnosti, které byly při prodeji zboží inzerovány, je věc vadná. Není-li možné tuto vadu odstranit (inzerovaný výrobek ve skutečnosti nemá slibované vlastnosti; vadu nelze odstranit opravou nebo výměnou vadné části), jedná se o podstatné porušení smlouvy a spotřebitel by měl právo od smlouvy odstoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.