Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
2.7.2017 jsem zakoupil platenou (dzinovina) obuv znacky Rieker za 1439,- Kcve Fashion Arena Praha, kterou jsem bezne pouzival. V obchode jsem obuv nechal po doporuceni osetrit impregnaci pri vysoke teplote v takove naparovaci peci. Po necelych trech mesicich se boty zacaly ve spojich parat, doslo k rychlemu osopani podrazek, barva na gumove podrazce (cerveny prouzek zmizela). Obuv jsem reklamoval 8.10.2017, kdy nechapu, jak se boty mohly tak rychle opotrebit a zacit parat, 21.10.2017 jsem byl reklamaci vyzvednout, pri vyzvednuti mi bylo oznameno, ze reklamace byla zamitnuta jako neopravnena z důvodu devastace obuvi nespravnym zachazenima pouzivanim. Obuv jsem nosil hlavne do kancelare a po kancelari.
obuv deklarovana jako vychazkova urcena pro mistni komunikace a /nebo mistnosti / kod 19050-45
Vraceni penez, podle meho posouzeni neni oprava mozna
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.