Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#18904Zamítnutá reklamace - samovolně prasklé sklo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.10.2017, před 7 lety

Klára Jíchová

Znění stížnosti

Dobrý den,

v roce 2010 jsme si zakoupili šatní skříň Pax v rozměru 250x236x66 cm s posuvnými dveřmi, které byly vyplněné skleněnou výplní. Cca před 14 dny, když jsem v pokoji přebalovala syna se ozvalo hlasité lupnutí a na jedné skleněné výplni se objevila prasklina a na skle se rozeběhl "pavouk". Záhy se začalo sklo sypat ven. Na skříň se vztahuje 10 letá záruka, proto jsme jeli výrobek reklamovat dne 24.10.2018 a na základě žádosti jsme zaslali i fotografii poškození. Záhy nám přišla odpověď, kde nás ikea osočila, že jsme si skříň poškodili sami.

Jejich přístup se mi nelíbí. Je vyloučeno, abychom
si sklo rozbili sami, nikdy jsme ničím do skříně neuhodili a používali jsme jí běžným způsobem. Pokud bychom si skříň poškodili sami, tak by mi obyčejná lidská slušnost nedovolovala požadovat reklamaci. Myslím, že ikea zamítla reklamaci také z toho důvodu, že se již skříň v tomto rozměru nevyrábí a reklamace by byla pro ně komplikovaná.

Velmi Vám děkuji za pomoc


Produkt

Šatní skříň 00141359 PAX LYNGDAL , rozměr 250x236x66 cm, 6 skleněných výplní z trzeného skla


Požadované řešení

výměna poškozeného skleněného pole


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2017 10:34, před 7 lety

Spor ohledně kvality použitého materiálu na výrobu věci by bylo možné rozhodnout na základě odborného posudku. V případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že věc vadná byla. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena s náležitou péčí, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek, že materiál byl vadný, může spotřebitel požadovat nápravu. Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2017 11:18, před 7 lety

Výplň posuvných dveří PAX je z tvrzeného, neboli temperovaného skla, které je vyráběno tzv. kalením (několikanásobným prudkým ohřátím a ochlazením). Tímto procesem se docílí tažného pnutí uvnitř materiálu a na povrchu vznikne tlakové napětí. Takto vyrobené sklo má vysokou pevnost v ohybu a využívá se u výrobků u kterých je vyžadována vyšší zátěž (např. stolky, výplně skříní, autosklo...)
Také u tvrzeného skla může dojít k jeho rozbití. Tomuto jevu se říká řízená imploze a dochází k ní výlučně po poškození. Může se stát že tvrzené sklo bylo poškozeno, ale poškození není vidět, mohlo dojít k silnějšímu, nebo opakovanému ťuknutí, které ovlivní vnitřní napětí skla a to se rozsype (imploduje) a to i ve chvíli, kdy se s ním zjevně nic neděje. Na rozdíl od klasického skla, však nemůže dojít k vážnějšímu zranění, sklo se díky svým vlastnostem rozbije na menší pravidelné kvádříky.
I když má tvrzené sklo vyšší odolnost a všeobecně je bezpečnější, je třeba vzít v úvahu, že sklo je křehký materiál a vždy by se s nám mělo zacházet opatrně. V přílohové informaci u těchto výrobků pro spotřebitele uvádíme: Zacházejte opatrně! Poškozená hrana nebo poškrábaný povrch mohou vést k nečekanému prasknutí skla nebo jeho rozbití. Vyvarujte se nárazům z boku; odtud je sklo nejnáchylnější k prasknutí.

Záruční lhůta 10 let se vztahuje na vady materiálu a provedení rámů, pantových dveří a pantů, rozdělovačů rámů, vnitřních polic a rozdělených polic, posuvné dveře a mechanismus posuvných dveří - vše je uvedeno ve všeobecných podmínkách záruk.
Vzhledem k tomu, že zákazník používal skříň 7 let je vyloučené, aby k mechanickému poškození došlo během výroby, nebo manipulací při přepravě. V takovém případě by se rozsypání projevilo maximálně do několika týdnů.
Zákaznice má samozřejmě právo obrátit se na nezávislého soudního znalce z oboru.

IKEA se vždy snaží jednat čestně a pokud je to možné vždy se snažíme zákazníkovi maximálně vyjít vstříc.
Je nám líto, ale v tomto případě si za svým tvrzením a zamítnutím reklamace stojíme.


IKEA Česká republika s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 10:09, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2018 14:41, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.