Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, dne 15.12.2015 mi přítel na vánoce koupil přes eshop elektrortv mobilní telefon HTC One M9 gold on gold. Dne 6.10.2017 jsem telefon zasílala na reklamaci (důvodem bylo zkráceně řečeno přehřívání telefonu, samovolné vypínání až nakonec se již ani nenačetla sim karta, po zapnutí telefonu se spustila aktualizace, po dokončení se telefon na chvili spustil ale nenačetl sim a za chvíli se vypl a toto se opakovalo stále dokola. Restartování, vypnutí a zapnutí ani uvedení do továrního nastavení nepomohlo.), dne 18.10.2017 mi byla reklamace zamítnuta z důvodu neoficialního SW. K zamítnutí byly připojeny i dvě fotografie. Toto jsem konzultovala se známým, který pracuje jako IT specialista a ve volném čase se zabývá i jednoduššími opravami telefonů, který po prohlédnutí fotografií řekl, že v telefoně je nainstalovaný vývojářský build androidu přímo od HTC, který i kdybych sama chtěla tak ho tam nemám jak dostat a je tedy jasné, že telefon v tomto stavu byl i v dobu, kdy byl zakoupen. Takže firma nám prodala telefon s vývojářským softwarem, což by neměli a ještě nechtějí telefon reklamovat z důvodu neoficialního SW, když ho s tím SW ani neprodali? ELEKTRO RTV jsem kontaktovala na jejich stránky do sekce napište nám - je to již přes týden a odezva od nich nebyla žádná. Z toho jsem usoudila, že nemají zájem toto řešit. Prosím o pomoc s vyřešením. Děkuji. Vavřínová
Mobilní telefon HTC One M9 gold on gold, výrobní číslo: 357226069421733
Ideálním řešením by byla oprava mobilního telefonu a uvedení softwaru do stavu v jakém by měl být. Pokud by toto nebylo možné souhlasila bych i s vrácením peněz.
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.