Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobry den. Pred vice jak mesicem,jsem si objednala kabat na facebookovych strankach. Kdyz zbozi prislo,nevyhovovalo mi a tak jsem zbozi odeslala zpet,zprostredkovatel semnou komunikoval do doby ,nez jsem chtela vratit penize. Ted neodpovida a nechce poslat penize za zbozi zpet. Co s tim? Diky Hradkova Katerina
Maskáčový kabát.
Vracení peněz zpět
|
Tweet |
Nákup na sociálních sítích má probíhat podle stejných pravidel jako nákup v klasickém e-shopu. Obchodník musí zákazníka informovat o jeho právech a respektovat zákonná ustanovení, například možnost vrácení zboží bez udání důvodu. Pokud tedy podnikatel nabízí zboží určitých parametrů a na spotřebitelovu objednávku reaguje zasláním objednaného zboží. Není tedy sporu, že k uzavření kupní smlouvy došlo, jakmile prodejce spotřebitelovu objednávku obdržel.
Pokud podnikatel neuvádí při prodeji zboží dostatek kontaktních údajů, a zákazníkovi tak omezuje možnost komunikace či vrácení zboží, jedná se o porušení zákona o ochraně spotřebitele a lze podat podnět České obchodní inspekci. Pokud by podnikatel neměl živnostenské oprávnění pro podnikání porušil by navíc ještě živnostenský zákon.
Pokud spotřebitelka odstupuje od smlouvy, je povinna o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musela spotřebitelka prokázat, že od smlouvy odstoupila) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebitelce peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitelka prokáže, že mu zboží odeslala. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitelka požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.