Počet nahlášených stížností: | 106 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás ohledně reklamace, kterou současně řeším na prodejně Euronics.
Dne 8.12.2015 jsem si koupila kávovar zn. Guzzanti na prodejně Euronics v Novém Boru přes Kamenný obchod.
Na tento výrobek proběhly v zár. době 4 reklamace:
1. 1.6.2016
2 . 24.7.2017
3. 4.8.2017 (tato byla neoprávněně zamítnuta, neboť kávovar nebyl dostatečně vyzkoušen)
4. 30.8.2017
Všechny reklamace byly na stejnou závadu a u poslední byl kávovar vyzkoušen přímo pracovníkem na prodejně, kde opět nefungoval.
Žádala jsem o vrácení kupní ceny 2999,- Kč, ale je mi to neustále zamítáno. V rekl.protokolech je uvedena stále stejná závada- voda neteče pákou. U poslední reklamace pracovnice přímo zapsala, že: "zákazník žádá o vrácení peněz". Opět mi bylo odepsáno, že žádosti nemůže být vyhověno a celou věc se snaží přehodnotit v můj neprospěch. Korespondencí již bylo několik, ale bez úspěchu.
Espresso Guzzanti GZ-33, výr.č. N/AGZ-23, cena 2999,- Kč
Trvám na vrácení kupní ceny ve výši 2999,- Kč v záruční době.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.