Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
i přes několik upozornění (telefonických i osobních) mi nechodí do schránky doručenky. Objednávám často ze zahraničí, pokud mi nikdo nedoručí doručenku, nemám se jak dozvědět, že na poště balíček je (z Číny apod. mi nikdo psát sms o balíku nebude). Kdybych neustále neurgovala poštu, zásilky placené dopředu by se vracely zpátky. Vzhledem k tomu, že dodání u těchto zásilek je i v řádech měsíců, nelze to sledovat. Nemluvě o tom, že naposledy mi na poště balíček nemohli najít (o kterém jsem se dozvěděla jen díky ,,opakované doručence", ačkoliv to první upozornění nedošlo... zato ale našli hned jiný balík, od kterého mi nikdo žádnou doručenku nedoručil). První balíček byl nalezen poté, co ho paní od přepážky šla hledat asi čtyřikrát.
Dnes mi měl být doručen balíček mezi 13. a 19. hodinou. Byla jsem doma cca od 14. hodiny až do večera (a předtím tu byli spolubydlící). V 17:51 mi došla SMS, že balíček se nepodařilo doručit, nikdo u nás ale nezvonil a žádnou doručenku opět ve schránce nemám. To mě vede k přesvědčení, že se prostě pošťákovi sem vůbec nechtělo jít.
Schránku mám svým jménem označenou dost jasně.
Jedná se o poštu v Brně, konkrétně v Řečkovicích (pošta 21).
S pozdravem a přáním hezkého dne,
Denisa Spurná.
Prosíme o jakoukoliv nápravu, která povede k vyřešení situace. Kontrola zaměstnanců nebo jejich nahrazení jinými, kteří budou plnit své pracovní povinnosti.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman