Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Zanikla mi Ps životní pro neplacení. Přišlo mi vyrozumění o vzniklém nedoplatku. Zaplatila jsem celou částku cca 25 tisíc Kč. Ale protože jsem v době doplacení měla zablokovaný účet (což mohu doložit), požádala jsem známého, zda bych to mohla poslat z jeho účtu. Do té doby jsem platby prováděla buď na obchodním místě, nebo ze svého účtu. Ale zároveň jsem si i požádala o přepočítání nedoplatku. Vznikl mi tak přeplatek ve výši 11 800 Kč. Na zákaznické kartě jsem měla uvedený telefonický kontakt i mailovou adresu. Přesto k dnešnímu dni jsem peníze nedostala. (toto se stalo v 11/2016) Po zjišťování, proč nemám přeplatek mi bylo sděleno, že ho v 12/2016 zaslali známému na účet,protože přeplatek ze zaniklé smlouvy se prý posílá plátci, nikoli pojistníkovi. Ale od něj jsem nic nedostala. Přes to, že jsem je upozorňovala, že jsem měla zablokovaný účet a platbu jsem neměla jak jinak poslat a přes to, že jsem jim psala, že jsem platby ze svého účtu prováděla do té doby běžně.
Pojistná smlouva
ŽÁDALA JSEM O ZASLÁNÍ PŘEPLATKU NA MŮJ ÚČET A NEOPRÁVNĚNĚ VYPLACENÉ PENÍZE, ABY SI OD PÁNA VYMOHLI JAKO NEOPRÁVNĚNÉ OBOHACENÍ.
Bohužel mi bylo odpovězeno, že nemam nárok, že jednali správně.
|
Tweet |
Pokud společnost získala majetkový prospěch na základě právního důvodu, který ale odpadl, bezdůvodně se obohatila. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Plnila-li společnost třetí osobě, aniž by k tomu existoval právní důvod (například ujednání ve zrušené pojistné smlouvě), nezbavuje jí to odpovědnosti vrátit spotřebitelce to, oč se obohatila.
Je-li předmětem sporu smlouva o životním pojištění, má spotřebitelka možnost podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný rozhodovat spory mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Vážená paní Kroščenová,
děkujeme za Váš podnět, který již prošetřujeme pod č.j. 17C045J1.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Tým klientské spokojenosti
Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@ceskapojistovna.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Česká pojišťovna a.s., Tým klientské spokojenosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.