Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18951Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
01.11.2017, před 7 lety

Bohuslav Chmelař

Znění stížnosti

Dle smlouvy č. 5209513 na zájezd do Fuerteventura Playa v době trvání od 3. do 10. 9. 2017 mělo být mně a mé manželce poskytnuto ubytování se stravováním. Po příchodu na pokoj jsme zjistili, že pokoj má okno směrem k sousednímu hotelu a že řve klimatizace. Po probdělé noci jsme šli na recepci a žádali výměnu pokoje za jiný, kde ten řev není, nejlépe směrem k bazénu. Řekli nám, že dnes nemají volný pokoj, ať přijdeme zítra, že nám to vymění. Druhý den už před snídaní nám řekli také, až zítra. Tak jsme zavolali delegátku a ta nám za hodinu zavolala, ať jdeme na recepci, že nám pokoj vymění. Výměnu nám slíbili, ale měla probíhat následovně. Pokoj nám dopředu odmítli ukázat, takže to mohlo být ještě blíž k ventilátoru. Měli jsme si všechny věci zabalit do kufrů a odnést do nějaké místnosti a odpoledne by nám ukázali pokoj a mohli bychom se do něj nastěhovat. Rovnou nám řekli, že na opačnou stranu, to je k bazénu, to nejde, protože je to jiný okruh. Z těchto důvodů jsme stěhování odmítli.


Produkt

Ubytování se stravováním v rozsahu all inclusive


Požadované řešení

Vzhledem k hluku ve dne i v noci žádám v souladu s § 2540 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění, o vyřízení této reklamace poskytnutím slevy 30% z celkové ceny zájezdu odpovídající vzniklé újmě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2017 13:36, před 7 lety

Neměl-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitele ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl by pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Měl-li zájezd vady a vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkla-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese www.dtest.cz/clanek-5233/na-co-nezapomenout-pri-reklamaci-zajezdu nebo na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.

Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se svého práva soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel se může tedy také obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2018 22:04, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.