Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začátkem roku proběhlo zakoupení notebooku Lenovo, který využíval můj otec, nicméně bohužel v polovině října mě kontaktoval s žádostí o pomoc, protože funkčnost (rychlost) byla značně omezena.
Využil jsem možnosti kontaktovat call centrum společnosti Lenovo, přes které se záruční záležitosti řeší při kontaktu jsem zmínil stav notebooku (bezvadný stav) a zmiňovaný problém. 23.10 dorazili přepravní informace. Notebook jsem umístil do přepravní jednotky s výplní. Dne 27.10 dorazil e-mail, který mě nemile překvapil, kde říkají, že služby nezpadají do reklamačního řížení a je nutné zaplatit za opravu prasklého displeje přes 8000,-. Tento fakt jsem ihned rozporoval, protože zařízení bylo odesíláno bez poškození. Následná komunikace se vedla pouze v duchu. Udělali jsme maximum a z dostupného vyplívá, že nemůžeme poškození při dopravě uznat. Krabice byla neporušená.
Žádal jsem řešení smírnou cestou, protože paradoxne s důvěrou jsem se obrátil pro vyřešení problému a notebook mě má dorazit prasklý, nebo s opravou za 8000,-?
Viz. detailní e-mailová korespondence, kde jsem slušnou cestou žádal o uvedení do stavu bez prasklého displeje a řešení bez 3. stran je naprosto zbytečné. Do dnešního dne proběhlo 12 zpráv a výsledkem je, že proběhne oprava poškozeného disku, nicméně ne displej. Zařízení případně chci převzít s výhradou, ale to není řešením faktu, že zaslané zařízení bylo poškozeno u přepravy, nebo manipulací v servise i přes upozornění na krabici, že je přapravované křehké a výplň.
Další komunikace se záručním servisem je bezpředmětná a tvrzení, že jejich možnosti jsou vyčerpané nechci jen tak nechat.
Děkuju moc za případnou pomoc. Budu za ní vděčný.
Bezradný zákazník
Lenovo notebook- R90ksvv2y - seriové číslo
žádal jsem servis o uvedení displeje do původního stavu, tj bez praskliny a zároven opravdu v rámci záruky.
|
Tweet |
Pokud byla doprava zajištěna servisem, nemusí se spotřebitel škody domáhat vůči přepravci, ale vůči servisu. Zároveň, pokud servis argumentuje nedostatečným zabalením výrobku, musí prokázat, že kupujícího v rámci poučení pro uplatnění reklamace dle § 13 zákona o ochraně spotřebitele informoval o tom, jak má být výrobek správně zabalen.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou prostřednictvím naší služby, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.