Počet nahlášených stížností: | 528 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 20.10.2017 jsme na e-shopu www.mall.cz koupili pračku AEG L78260TLC1. Buben pračky však při jejím provozu nestandardně vrzal a bouchal do stěn pračky, jednalo se tedy zjevně o vadné zboží a začali jsme zjišťovat, jaké jsou varianty řešení. Ve středu 25.10.2017 jsme tedy zavolali na zákaznickou linku společnosti mall.cz abychom se poradili, jaké jsou možnosti vrácení zboží. Bylo nám sděleno, že jedna z variant je odvezení pračky na vlastní náklady na kamenou prodejnu. Jelikož jsme již neměli obalový materiál pračky (ochranné polystyreny), při telefonátu jsme se zeptali, zda to nebude problém. Pracovnice zákaznické linky nám řekla, že to nevadí a tak jsme se rozhodli pračku přivézt zpět. Nicméně dne 26.10.2017 při vrácení zboží na pobočce v Brně na Nových Sadech jsme zjistili, že nám bude účtován (respektive bude ponížena vrácená částka kupní ceny) poplatek 473 Kč za uvedení zboží do původního stavu. Pračku jsme vrátili nepoškozenou, se vším příslušenstvím, včetně návodů k použití, energetického štítku, plastového držáku na hadici, šroubů atd. Jediná chybějící věc byly zmíněné polystyreny, které jsme bohužel neměli kde skladovat. Celou záležitost jsme řešlli e-mailem se zákaznickým servisem, který trvá na tom, že má na účtovanou částku nárok, protože je to uvedeno na jejich internetových stránkách. To je však neopravňuje zákazníkovi účtovat náklady nad rámec zákona, jde naopak o omzení práv spotřebitele na vrácení zboží. Proto trváme na vrácení strhnuté částky 473 KČ.
pračka AEG L78260TLC1
Vrácení celé kupní ceny, tedy doplacení 473 Kč.
|
Tweet |
Pokud by došlo k poškození originálního obalu zboží při odstoupení od smlouvy, pak tuto problematiku upravuje § 1833 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a evropská směrnice v čl. 13 odst. 2 směrnice č. 2011/83/EU. Obal, který je zvláště uzpůsoben pro daný typ zboží (neplní tedy pouze funkci ochrannou, ale také právě informační a jinou), lze považovat za součást daného plnění. Zákazník je tak povinen počínat si tak, aby pokud možno nedocházelo ke škodě (prevenci obecně upravuje § 2900 výše uvedeného zákona). Pokud tedy bylo možno seznámit se zbožím i bez daného poškození, byl k tomu zákazník povinen. Nejedná se totiž o obyčejný snadno nahraditelný obal. Výše náhrady však následně nesmí být vyšší než reálné snížení hodnoty onoho zboží.
Spotřebitel má možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.
Vážená paní Knyblová,
mrzí nás, že došlo k daným nepříjemnostem při řešení Vaší reklamace.
Celou situaci jsem prověřovala a také postup kolegů, kteří přijatou reklamaci zpracovávali.
Rádi bychom Vám zajistili vrácení platby, která Vám byla stržena za obalový materiál, poprosila bych Vás tedy o uvedení čísla bankovního účtu a to do emailu overeno@mall.cz .
Prosím, do předmětu také uveďte číslo Vaší objednávky, aby kolegové mohli Váš email správně identifikovat a Váš požadavek vyřídit.
Děkuji za pochopení a přeji hezký den.
S pozdravem,
Kristina Draštíková
MALL.CZ
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, ráda bych poděkovala společnosti MALL.CZ za opětovné posouzení mojí stížnosti, za přehodnocení svého postupu a za uznání oprávněnosti mojí stížnosti. Peníze právě dorazily na účet. Společnost můžu nadále považovat za férového obchodníka, který si váží svých zákazníků a ráda přijdu opět nakoupit. Také děkuji týmu VašeStížnosti.cz/resp. dTestu za odborné posouzení a že mi umožnil celou situaci vyřešit. Ať se daří!