Společnost


Auto BB s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18993Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 8 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2017, před 7 lety

Tomáš Pietras

Znění stížnosti

V červenci 2017 jsem zakoupil ojetý vůz Ford Mondeo, r.v. 2010 s nájezdem cca 240 tis. km. za částku 130 tis. Kč. Auto po dvou měsících provozu přestalo fungovat z důvodu závažné poruchy motoru. V autorizovaném servisu opravu předběžně odhadli na 40 tis. Kč bez DPH.

Dle konzultace s dTest, o.p.s. jsem prodávajícímu 22. září zaslal dopis s Reklamací pro nesplnění jakosti při převzetí s požadavkem odstoupení od smlouvy a vrácení peněz.
Po 3. týdnech jsem obdržel vyjádření, že reklamace vozidla je zamítnuta, a to především z důvodu vysokého počtu najetých kilometrů.

Cítím se být prodávajícím poškozen a rozhodně nemohu se zamítnutím mé žádosti souhlasit vzhledem k tomu, že jsme vůz užívaly pouze po dva měsíce.


Produkt

Ford Mondeo 1.8 TDCi 92kW, rok výroby 2010


Požadované řešení

Odstoupení od kupní smlouvy a navrácení peněz/oprava vozidla


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2017 09:00, před 7 lety

Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 18:49, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.