Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8.10. jsem objednal zboží (5ks) na internetovém obchodě mlparts.cz. balík jsem vyzvedl na výdejním místě DPD 13.10. odpoledne. Balík nebyl viditelně poškozen. Večer, po rozbalení, jsem zjistil, že jedna položka (kondenzátor klimatizace) je poškozená - promáčknutá. V nejbližší možný termín (pondělí 16.10. ráno) jsem kontaktoval prodejce a telefonicky jsme se domluvili na vrácení zboží z důvodu poškození při přepravě. Emailem jsem pak zaslal potřebné dokumenty a požádal o vrácení částky za zboží + náklady na dopravu na můj účet. Byly mi vráceny finance za 1ks zboží, nikoliv už 149 Kč za dopravu zpět prodejci. Tuto částku prodejce i přes opakovanou žádost odmítá proplatit.
Kondenzátor klimatizace VALEO 817809
Zaplatit 149 Kč za poslání balíku zpět prodejci.
|
Tweet |
Pokud se jedná o účelně vynaložené náklady spojené s oprávněnou reklamací, je prodejce povinen tyto náklady na základě žádosti kupujícího proplatit. Účelně vynaloženými náklady jsou náklady, které musí spotřebitel nezbytně nutně vynaložit k tomu, aby mohl reklamaci uplatnit. Právo na jejich úhradu vychází z ustanovení § 1924 občanského zákoníku.
Náhradu nákladů má právo spotřebitel žádat vždy po prodávajícím. K žádosti je třeba přiložit doklady potvrzující výši nákladů. Právo je nutné uplatnit do 1 měsíce po uplynutí lhůty určené pro vytknutí vady, tedy u spotřebního zboží zakoupeného v obchodě nejpozději do 25 měsíců od převzetí. Vzor žádosti o náhradu nákladů spojených s reklamací naleznete na www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.