Společnost


Jiří Kremina

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19025Potíže s reklamací dronu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2017, před 7 lety

Stanislav Reischl

Znění stížnosti

Dobrý den,v květnu sem si přes internet koupil u firmy Bohemia Computers dron Xiro Xplorer V s dvěma bateriemi(cca za12000Kč).Vše fungovalo bez problémů jen do 6.srpna,Ten den se asi po 10 min. letu ve výšce 9.metrů vypnul a spadl na zem.Rozbil se gimbal,kamera a vytrhla se baterie,dron až na pochroumané plasty vydržel.Bohužel se při pádu poškodila záruční plomba.Dron po srovnání plastů sem vyzkoušel a fungoval.Protože sem si nebyl vědom,žádné chyby při ovládání ani do ničeho nenarazil a při zkoumání záznamů z letu zjistil divné hodnoty baterie(v 7.min měla 76%,v 10.min.100% a v 9.min.dokonce 111%)sem se rozhodl zkusit dron reklamovat.Navíc při druhém zkoušení dronu se znova ve vzduchu vypnul a odešla baterie(už druhá).Z Bohemia Computers mi odepsali,že to hned zamítnout nechtějí a se spojí se servisem(eD'system a. s.),co oni na to.Nakonec sem dron odeslal k reklamaci,asi po 14 dnech chtěli zaslat záznamy z letu,které se ukládají v mobilu.Na to mi za pár dní odepsali z Bohemia Computers,že mi posílají dron zpátky,že reklamaci servis zamítl,protože jsou tam stopy po vniknutí,porušená plomba.Tak ani nevím,co zjistili ze záznamu z letu a jestli to vůbec zjišťovali,ani sem se nedozvěděl,proč odešly obě baterie(na ty by se měla také vztahovat záruka??)
Do Bohemia Computers sem hned napsal,že se mi tohle rozhodnutí nelíbí,ale vůbec už neodepsali. Zkoušel sem také kontaktovat soudního znalce na Vaše doporučení,ale zatím neodpověděl.Tak zkouším tenhle způsob.Předem děkuji,
s pozdravem S.Reischl


Produkt

Dron Xiro Xplorer V, sn: UA350020D6387831


Požadované řešení

Původně sem chtěl vyměnit vadné baterie a dron opravit,protože sem si další baterii a gimbal z kamerou koupil sám.Ale v tomhle stavu dronu nevěřím a novou kameru s gimbalem za 7000Kč a baterii za 2500Kč na něj nedám,když nevím,jestli se zase nevypne za letu a nespadne.Teď bych nejraději dron vrátil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2017 15:55, před 7 lety

Společnost by neměla automaticky spojovat porušení plomby se zásahem spotřebitele. Pokud se jedná o vadu, která nebyla způsobena vnějším zásahem spotřebitele, prodávající je povinen ji v rámci záruky bezplatně odstranit.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zákon předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí. Zákonnou domněnku o existenci vady při převzetí může prodávající vyvrátit pouze důkazem, že věc v době předání vadu neměla, nestačí to tedy jen tvrdit. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2017 13:00, před 7 lety

Prodávající nám zaslal následující vyjádření:

"Problém je v tom, že zákazník se pokoušel sám opravovat danou věc a letové záznamy nám nebyl schopen ve lhůtě 30ti dní doložit. Toto byly zásadní podněty pro autorizovaný servis a tím, že zamítnul danou reklamaci.

Zákazník nesmí zasahovat do výrobku sám. Tím pak není vůbec jisté zda si něco nepoškodil či výrobek sám neznehodnotil možným zásahem již před pádem."

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření prodávajícího reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.11.2017 19:01, před 7 lety


Stanislav Reischl

Dobrý den
Znovu bych chtěl podotknout,že sem do dronu nijak nezasahoval a už vůbec ne před pádem.Proč taky,když do té doby fungoval.Nevím proč bych ho rozebíral a porušoval plombu.Po pádu sem jen srovnával zkříženou střední část,plastové rybinové drážky na baterii i dronu také srovnal,šroubky dotáhl,teda spíš zamačkl.protože se asi vyrthly závity a začal ho zkoušet bez vrtulí,jestli funguje.Asi to byla chyba,ale plomba se poškodila opravdu při pádu.Popsal sem to tak i do mailu.Celou mailovou komunikaci Vám mohu zaslat.Navíc sem byl hned na začátku upozorněn,že se na opravu nebude vztahovat 30 denní lhůta a že to může trvat víc jak 2 měsíce,že dron musí poslat na diagnostiku.A žádné záznamy z letu po mě nechtěli.Tak nevím o jaké30 denní lhůtě teď prodávající píše.Ten záznam z posledního letu sem nabízel a zaslal už 24.8.,dávno před tím,než sem dron poslal k reklamaci.Bohužel sem už nenašel doklad,kdy sem dron poslal,ani žádný mail o potvrzení,že balík s dronem k reklamaci byl přijat,protože žádný neposlali.Ale myslím,že to bylo kolem 15.9.O letové záznamy si napsali 22.9.ale žádným termínem to podmíněno nebylo.V tu dobu sem byl na dovolené v cizině,tak sem záznamy poslal 1.10.,hned po návratu.Už 4.10.mi přišel mail od PPL,že pro mě přijali balík s vráceným dronem.Tak si myslím,že záznamy z letu ani moc nezkoumali.Zajímalo by mě,co na té diagnostice zjistili,jestli vůbec nějaká proběhla.
Zasílám reklamační protokol na krerém je datum převzetí 18.9.a 5.10.odeslali zpět.mailovou komunikaci s Bohemia Computers a foto dronu
pro představu.(
S pozdravem
R.S.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2017 16:43, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na prodávajícího, který má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 22:18, před 7 lety

Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.