Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Štípačku HOS 12A Lumag jsem zakoupil v září 2015.Poprvé byla reklamována v listopadu 2015,po druhém použití.Už po tomto vyřízení reklamace jsem neobdržel reklamační protokol.Druhou reklamaci jsem vyřizoval 14.6.2017.Štípací klín vyjel pouze nahoru a dál stroj nefungoval.Po telefonické komunikaci s panem Schreiberem jsem byl vyzván přivézt stroj na prodejnu.Na vzdory mým obavám transportovat stroj osobně,mi bylo sděleno,že jej mužu přivést v poloze v leže(mám svědka).Po vyřízení druhé reklamace,kdy jsem na mé vyžádání opět neobdržel rekl. protokol,jsem nárokoval uhradu za dopravu,jelikož stroj byl stále v záruce.Najednou byla reklamace posouzena jako neoprávněná a moje požadavky jako absurdní.Po mých urgencích jsem protokoly obdržel,první na prodejně téměř po roce,druhý emailem.Moje poslední komunikace je ze dne 7.8.,kdy jsem prodejce upozornil na unik oleje z reklamovaného stroje.Dosud bez odpovědi.
HOS12A:štípač dřeva ,Lumag Germany zakoupeno 15.9.2015
Požaduji uhradu dopravy v rámci reklamace č.2 a revizní kontrolu stroje z duvodu nahlášeného uniku oleje.Na tento problém již prodejce nereaguje.
|
Tweet |
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že věc byla vadná. Bylo-li tedy rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.