Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,dne 26.102017 jsem jela vlakem R 844 odjezd z Ostravy-Svinova v 6.47. Po výjezdu z nádraží asi do 3 minut se samovolně otevřely dveře vagónu,viděla jsem to na vlastní oči,protože jsem seděla hned v prvním kupé z důvodu vystupování ve stanici Studénka. Co stačilo,aby při průchodu mezi vagóny cestující o tom nevěděli a komínový efekt je vytáhl ven.taktéž kdyby tam byla maminka se 2 dětmi a s tím jedním by byla právě na WC. A čí je to vina ? Vina průvodčí,která neobejde celý vlak a nezjistí,že jsou dveře špatně zabouchnuté.Při výstupu jsem toto viděla,průvodčí vystoupila z vagónu a do toho stejného se chystala nastoupit zpátky,až když jsem na ni zavolal,tak milostivě popošla ke zmíněným dveřím,jestli je důkladně zavřela či ne,to už jsem nezjišťovala,nejsem za to placená a popíchala jsem na přípoj do Příbora. Tak bych prosila pro příště,ať nikdo netvrdí,že se dveře neotevřou při jízdě. Čekám na relevantní odpověď.
Všechny vagóny,kdy nejsou důkladně zavřeny dveře a přeci se může souprava rozjet,vyřadit z provozu,anebo,když je souprava dlouhá posílit personál ke kontrole ve stanicích,třeba i pracovníky stanice.
|
Tweet |
České dráhy mají povinnost zajistit bezpečnost cestujících při přepravě, a nedodržení této povinnosti, jež by způsobilo škodu, by bylo možné vyhodnotit jako porušení obecné prevenční povinnosti ve smyslu občanského zákoníku § 2900.
Cestující by se mohl rovněž obrátit s podnětem na drážní inspekci, která je státní institucí a mimo jiné vykonává státní dozor na dráhách (http://www.dicr.cz/kontakty). V rámci prevence zjišťuje rovněž nedostatky ohrožující bezpečnost provozování dráhy nebo drážní dopravy.
Stížnosti na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek má cestující právo podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti musí společnost vyřídit do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.