Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 19.4.2017 jsem si koupil boty adidas cloudfoam race za 1199 Kč v sportisimo s.r.o. Ostrava, Rudná 3114/114. Po zhruba pěti měsících střídavého nošení se na špičkách bot začala tkanina třepit. Následně se na pravé botě objevila díra a na levé odpadl štítek tak, že odpadl na jedné straně a na druhé zatím drží. Dne 20.10.2017 jsem šel boty reklamovat, následně dne 31.10.2017 byla reklamace zamítnuta s odůvodněním:„V důsledku nedostatečné fixace nohou v botách došlo k prodření vnitřních podšívek v patách a v místech palců obou bot, následně došlo k prasknutí zeslabeného textilního svršku ve špici pravé boty. Příčinou vzniku defektu je mechanické poškození. Nejedná se výrobní vady. Odtržené logo na jazyku levé boty-jedná se o kosmetický defekt, který nebrání řádnému užívání obuvi. Reklamace se zamítá."
Toto odůvodnění mi přijde vágní. U palce na špici boty není žádná podšívka je zde pouze pletená látka. Zde je velmi zásadní chyba v odůvodnění, která není uvedena. A to že boty s odtrženým štítkem mohu zcela plnohodnotně nosit mně přijde směšné.
Adidas Cloudfoam race B74720
Požaduji vrácení peněz, jelikož výměna zboží již není možná.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nesouhlasí se zamítnutím reklamace a věc reklamoval během šesti měsíců od převzetí stanoví § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku („dále jen občanský zákoník“) platí vyvratitelná právní domněnka podle které se má za to, že věc byla vadná již při převzetí. Povinností prodejce je tuto domněnku vyvrátit.
Avšak při reklamaci ve zbývající části záruční doby (po 6 měsících od převzetí) je na spotřebiteli, aby prokázal, že jde o vadu za kterou prodávající odpovídá, nejčastěji pořízením znaleckého posudku. Bylo-li tedy rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.