Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,4.9. jsem na internetových stránkách Mobil Pohotovost zakoupila mobilní telefon. Ten po třech týdnech přestal fungovat. Vypnul se a již nešel zapnout. Mobil jsem zaslala zpět na reklamaci. Téměř po měsíci mi mobil zaslali zpět s vyjádřením, že reklamaci neuznávají. Jako důvod uvedli oxidaci. Mobil ale nepřišel do kontaktu s vodou ani nebyl v prostředí z kterého by oxidace vznikla. Jsem skutečně nešťastná, protože jsem s mobilem zacházela opravdu opatrně a z mé strany k poškození nemohlo dojít. Snažila jsem se, se společností ještě domluvit. Napsala jsem jim, že se závěrem reklamace nesouhlasím a zmínila jsem též §2161 odst.2. Bohužel mi odpověděli, že na závěru trvají a tvrdí, že za oxidaci mohu já. Prosím Vás o pomoc s vyřešením mého problému.
Předem děkuji.
Hana Nová
Xiaomi Redmi Note 4, 4GB/64GB Global Dual SIM Black - 866037036351620
Mobil jsem zakoupila na splátky. Ráda bych věc vyřešila zasláním peněz z kterých následně uhradím dluh u splátkové společnosti.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla (tedy že zboží mělo inzerované vlastnosti).
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený zákazníku,
naše společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů skrze platformu mimosoudního řešení sporů VašeStížnosti.cz.
Poprosíme Vás, abyste nás kontaktoval přímo prostřednictvím kontaktního formuláře na webové adrese https://www.mp.cz/kontakty.
Váš podnět bude prověřen v co nejkratší době. S výsledkem prověření budete seznámen, v případě, pochybení na naší straně Vám bude nabídnuta satisfakce.
Děkujeme
Mobil Pohotovost
ps. každopádně oxidace dle dostupné fotodokumentace servisního střediska je jasná. Poškození neznámou tekutinou - vlhkostí je v přímé souvislosti k reklamované závadě. Paní jsem žádala , aby tedy nechala zpracovat znalecký posudek, který by následně vetoval vyjádření servisu. Z pohledu prodejce je tedy reklamace zamítnuta jako neoprávněná z důvodu porušení záručních podmínek. Posílám Vám k náhledu i fotodokumentaci.
Společnost jsem kontaktovala a čekám na vyjádření.
S pozdravem
Hana Nová
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.