Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.9.2016 jsem podepsala s panem majitelem firmy Smlouvu o dílo 2/2016: práce zednické+obkladačské+lakýrnické v mém bytě. Ke konci prací jsem požádala o namontování sprchové keramické vaničky. Celé dílo předal zhotovitel počátkem října 2016.
Do bytu jsem se nastěhovala 4. 12. 2016. Za 6 týdnů, 22. 1. 2017 přišli obyvatelé bytu pode mnou, že k nim do stropu začíná prosakovat voda. V nové obložené koupelně se těžko dala příčina najít, místopředseda SVJ povolal instalatéry. Jakmile se příčina průsaku našla (těsnění v sifonu), 2. dubna 2017 jsem panu majiteli psala reklamaci. Týž den odpověděl e-mailem, zavolal instalatérskou firmu, aby mu vysvětlili příčinu průsaku. To mně také písemně potvrdil.
Pan majitel firmy věc předal 2. 4. 2017 k projednání pojišťovně Generali. Nepřišel se osobně přesvědčit a neopravil své dílo. Generali věc zamítla s tím, že škoda vznikla na předmětu smlouvy. Jednala jsem s Generali opakovaně, nakonec jsem se obrátila na ombudsmanku pojišťovny. Náklady k nápravě škody jsem musela zaplatit firmě sama.
Sprchová vanička byla usazena na stávající sifon, k práci zhotovitel nepřizval instalatéra. Ve faktuře neúčtuje práci instalatéra. Montáž vaničky tedy provedl nad rámec své profese.
Vyzvala jsem pana zhotovitele vícekrát písemně, aby částku 15226 Kč za opravu průsaku uhradil na můj účet. Pan zhotovitel sice v dubnu t.r. svou odpovědnost písemně uznal, ale pak - po zprávě od Generali - svůj náhled změnil. Najal si advokátku, která mně mj. napsala, že pan zhotovitel v tomto případě nedodal výrobek. Nejspíš mínila, že vaničku pouze usadil a nemůže za stav sifonu. Tak informoval pan zhotovitel i pracovnici odd. stížností Generali.
Zdivo bylo masivně promáčeno, když část vody tekla mimo odpad. Hrozilo vypnutí el. proudu v celé frontě bytů. Nemohla jsem se pak doma skoro 2 měsíce mýt: k nápravě průsaku se musela rozbourat vanička, část zdiva, část obkladů, vykonány byly práce instalatérské a zednické. A novou vaničku usazoval vskutku instalatér se zedníkem.
Tento týden jsem se dohodla se svou pojišťovnou Kooperativa. Nejspíše uhradí maximum, které umožňuje moje smlouva: 5000 Kč. Rozdíl mezi částkami však zůstává ve výši 10226 Kč. Co s tím?
|
Tweet |
Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitelka tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitelka dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitelka právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitelka právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace. Mezi takové náklady patří i výdaje za demontáž a montáž věci.
Byla-li kvůli vadě díla způsobena spotřebitelce škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.