Společnost


Helvetia Apotheke d.o.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 118 stížnostech.

#19068Vymáhání dlužné částky za nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den

Detail stížnosti

Publikováno
07.11.2017, před 7 lety

Věra Svobodová

Znění stížnosti

Na základě tel.hovoru měl být zasílán přípravek této společnosti.První doporučeným dopisem,ne do vlastních rukou.Teď chtějí peníze za zboží které jsem nedostala.Společnost která je zastupuje se chová arogantně,sdělila sem že nebudu platit co jsem nedostala a dozvěděla sem se že nejsem jedinná a pokud nezaplatím budu platit daleko víc.Možná by se měla společnost Helvetia zamyslet nad způsobem dodávání a také kdo je zastupuje.


Požadované řešení

Pokud byla první dodávka zaslána doporučeně uhradím co je potřeba,další odmítám.Přes všechno považuji tuto společnost za dobrou,chtělo by to jiný způsob zasílání a předešlo by se potížím.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2017 15:23, před 7 lety

Požaduje-li společnost pro spotřebiteli úhradu peněžních prostředků za zaslané zboží, musí být schopná prokázat, že zboží bylo spotřebiteli opravdu dodáno. Společnost by v případě soudního sporu musela prokázat, že zboží dodala na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy po telefonu.

Fungování inkasních agentur není dosud zákonně upraveno, tyto agentury mohou požadovat zaplacení dluhu pouze na základě postoupení pohledávky nebo pověření věřitele. Pro vymáhání dluhu nemají soudem uznaný exekuční titul jako v případě exekutorských úřadů a v případě exekuce by pohledávka musela být tedy prokázána před soudem. Při vymáhání pohledávky inkasní agenturou je proto velmi důležité ujistit se, zda daný závazek skutečně existuje, popřípadě v jaké výši, a kdo je oprávněný k přijetí jeho plnění. Inkasní agentura může po spotřebiteli požadovat maximálně zákonný úrok z prodlení, rozumně vysokou smluvní pokutu, byla-li ujednána, a případně vzniklé náklady za zaslání upomínky.

Od kupní smlouvy uzavřené po telefonu je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi.

Podle Všeobecných obchodních podmínek (VOP) společnosti Helvetia Apotheke je každých 20 dní kupujícímu zasíláno nové zboží, a to až do doby, kdy kupující smlouvu vypoví. Výpověď je dle VOP možné zasílat na kontaktní adresu zákaznického oddělení: Helvetia Apotheke, PO BOX 86, 102 00 Praha 102.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
8.11.2017 15:33, před 7 lety

Dobrý den,

doplněk stravy EasySlim jsme zasílali na základě telefonické objednávky ve které bylo domluveno pravidelné zasílání daného doplňku stravy s tím, že paní Svobodová jako zákaznice může zasílání kdykoliv zrušit.

Paní Svobodová si vyzvedla a uhradila první zásilku - Uvítací balíček v ceně 79 Kč, a protože se nám neozvala a nezrušila zasílání, expedovali jsme dále dle dohody po dvaceti dnech další dávku vybraného doplňku stravy.

Protože po druhé pravidelné zásilce nedošlo k úhradě, zasílání jsme automaticky ukončili a na adresu paní Svobodové jsme začali zasílat upomínky. Celkem jsme zaslali pět upomínek, bohužel bez jakékoliv reakce.

Z naší strany rozhodně probíhala snaha o dořešení situace. Stačilo, aby se nám paní Svobodová zavčasu ozvala na zákaznický servis a pokud zásilky neobdržela a reagovala by alespoň na jednu z pěti zaslaných upomínek, mohli jsme vše dořešit Čestným prohlášením a udělat reklamaci na České poště.

Ani jedna upomínka se nám od pošty nevrátila zpět, např.z důvodu odmítnutí zásilky adresátem, případně na adrese neznámý. Po splatnosti poslední - páté upomínky byla celá pohledávka předána inkasní agentuře Creditexpress.

Dle Česká pošty Vám byla první zásilka dodána a i v té jste měla veškeré potřebné informace.

Jak jsme zde zmínili v předešlých stížnostech. Pokud s námi zákazník komunikuje a má snahu s námi situaci dořešit, stejně jako ji máme my, vždy se najde cesta ke spokojenosti obou stran. Není v našem zájmu mít nespokojené zákazníky, právě naopak. Vzhledem k několikatisícové databázi však nemůžeme jednotlivé zákazníky nahánět, aby s námi laskavě řešili svoji pohledávku. Z naší strany probíhá snaha formou pěti zaslaných upozornění na nedoplatek. Zákazník má tak cca 3 -4 měsíce na to se nám ozvat.

Požádáme paní Svobodovou, aby objasnila z jakého důvodu nereagovala na upomínky a proč začala situaci řešit až po předání inkasní agentuře a rovnou samozřejmě na stěžovatelském portálu.

Toto není o špatném jednání firmy, ale o neochotě zákazníka řešit situaci včas.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem

Helvetia Apotheke

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 10:19, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2018 14:55, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.