Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10. 11. 2015 jsem od prodejce (podnikatel) zakoupila kotel značky
Viessmann Vitodens 100 v hodnotě 29 423 ,- Kč bez DPH (33 837,- s
DPH). Bohužel se na tomto kotli vyskytla vada spočívající ve značném
prodloužení doby ohřevu teplé vody a na displeji kotle se objevuje
chyba F2 a F3, kdy je nutné kotel vypnout nebo restartovat (podrobněji
viz písemné uplatnění reklamace ze dne 19.9.2017). Tuto vadu jsem
prodejci telefonicky oznámila již dne 1. září 2017 a žádala jsem o opravu
kondenzačního kotle. Vzhledem k postupu prodávajícího a jeho
neochotě sepsat se mnou a vystavit mi reklamační protokol, jsem mu
dne 19. září 2017 prostřednictvím české pošty zaslala formou
doporučeného dopisu písemné uplatnění reklamace, a to na adresu
jeho sídla. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace, jsem
neobdržela žádné vyjádření o vyřízení reklamace.Proto jsem dne
25.10.2017 zaslala prodávajcímu písemně, že odstupují od kupní
smlouvy v částí týkající se předmětného kotle. Prodávající mi dne
7.11.2017 prostřednictvím advokáta (nebyla doložena plná moc) zaslal
dopis, že odstoupení od smlouvy neuznává.
______________________________________________________________________________________________________
Viessmann Vitodens 100
Odstoupení od kupní smlouvy v rozsahu týkajícím se
předmětu koupě, zaplacení kupní ceny za zboží a náhradu
škody s tím spojenou.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má právo od kupní smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Odstoupení od smlouvy je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně (nejlépe s dodejkou + ponechat si kopii odstoupení) a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byla uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace. Bylo-li odstoupeno od smlouvy, je spotřebitel povinen vrátit prodávajícímu zboží, prodávající je zase povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Nebude-li prodávající na výzvy spotřebitele reagovat, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.