Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nechal jsem si přes českou poštu poslat drahý objektiv k zrcarlovce o jedné slečny z Prahy. Objektiv poslán plně funkční.
Balík označen jako křehký + pojištěn na cenu objektivu
Balík mi přišel poškozený - jeden roh krabice značně zdeformováný.
Objektiv byl zabalen v několika bublikových foliích a následně v kartonové krabici.
A objektiv na první pohled nebyl poškozen ale po odskoušení zjištěno že nezaostří v automatickém režimu, zoomování jde ztuha a manuální ostření se zadrhává.
Vše způsobeno pravděpodobným pádem krabice při přepravě. I tomu nasvědčuje poškození krabice.
Podal jsem ještě ten den reklamaci na pobočce české pošty.
A nyní mi přišlo vyjádření že reklamace byla zamítnuta. Že prý objektiv nejeví vnější známky poškození.
Nyní budu podávat odvolání.
Či ví někdo jiné možnosti jak vymoct odškodné za zničený objektiv?
Balík - Pojištěn + označen jako křehký
Jelikož Byl balík zjevně a to dost poškozený. A k jeho poškození došlo při přepravě společností česká pošta.
Bych očekával kladný přístup k reklamaci.
A to i kvůli tomu že byl balí pojištěn a označen jako křehký.
Tudíž očekávám vyplacení odškodnění ve výši ceny objektivu.
|
Tweet |
Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, že obsah je poškozen může uplatnit reklamaci na kterékoliv poště. Reklamační řízení je možné zahájit nejpozději do dvou pracovních dnů po dni převzetí zásilky. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Adresát má také možnost tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem.
Pošta má na vyřízení reklamace klasickou 30-ti denní lhůtu podle zákona o ochraně spotřebitele. Jestliže bude reklamace zamítnuta, je tu možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození došlo. Každopádně nárok z odpovědnosti za poškození zásilky musí v tomto případě uplatňovat vůči poště adresát.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman