Společnost


Roman Kabourek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19101Nedodání zboží, nekomunikace, nevrácení uhrazené platby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 16 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2017, před 7 lety

Tomáš Petr

Znění stížnosti

Dne 27.9. proběhla objednávka zboží na e-shopu www.outletnet.cz a na základě zaslaných platebních údajů i úhrada částky 1 034,- Kč předem převodem. Když se cca 14 dní nic nedělo, byl zaslán e-mailem dotaz, jak to vypadá s příslušnou obj. E-mail byl několik dní bez odpovědi. Následně jsem se prodejce pokoušel kontaktovat telefonicky. Číslo na http://www.outletnet.cz/page/kontakty/4 bylo nefunkční a stále je, přičemž prodejte se mi podařilo zastihnout na čísle které má uvedeno v zápise na firmy.cz (https://www.firmy.cz/detail/12710340-outletnet-cz-hluboka-nad-vltavou.html). Prodejce řekl, že některé z položek nemá stále skladem a že jakmile budou, tak zboží zašle. Když se opět 14 dní nic nedělo, byl zaslán opět e-mail s dotazem (bez odpovědi) a až po následné telefonické urgenci se mi dostalo emailové odpovědi, že stále nemá některé z položek v obj. skladem. Prodejce jsem tedy mailem požádal o zaslání zboží, které má skladem a vrácení přeplatku. Když jsem se ani po 3 dnech nedočkal žádné odpovědi, požádal jsem prodejce (mailem, dříve funkční telefon se stále hlásí jako obsazený) o vrácení uhrazené částky do 5 dní (konkrétně do 8.11.). To se také nestalo a ani od něj nemám žádné vyjádření.


Požadované řešení

Vrácení uhrazené částky 1034,- Kč a to na účet, ze kterého proběhla platba


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2017 13:14, před 7 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2018 19:18, před 7 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.