Společnost


G&V business s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19105Průtahy reklamace - znemožnění reklamace zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2017, před 7 lety

Renáta Ježková

Znění stížnosti

Dne 18. 7. 2017 jsem přes www stránky uvedené společnosti objednala Svítící boty - Hype One II - bílé za cenu 1590,-- Kč. Obuv 22. 8. 2017 jsem reklamovala z důvodu toho, že pravá bota je nefunkční - nesvítí. Chtěla jsem obuv zaslat k reklamaci, ovšem po přečtení reklamačního řádu jsem zjistila, že musím prodávajícího nejdříve kontaktovat emailem, popsat závadu, doložit fotografii zboží atd. Splnila jsem všechny podmínky pro reklamaci, které prodávající vyžadoval - včetně fotografie obuvi, poté mi ze společnosti přišel www odkaz, jak boty restartovat, uvedla jsem, že i přes restartování je pravá bota stále nefunkční a že žádám o řádné vyřízení reklamace. Podotýkám, že prodávající na můj mail reagovat vždy až po době jednoho týdne, čímž záměrně prodlužuje reklamaci. Po měsíci a půl kdy jsem se snažila boty reklamovat mi prodávají mailem sdělil, že se mám dostavit na adresu servisního oddělení: U Demjana s.r.o., Táboritská 15, Praha 3 - Žižkov, 130 00, kde požadavek na reklamaci posoudí jeho pracovníci. Reagovala jsem, že to mám do Prahy 250 km, následně se do reklamace vložil manžel, kterému prodávající sdělil do mailu, že obuv tedy máme zaslat poštou na adresu, servisního odd. Tak jsme učinili, balíček s obuví se nám vrátil, s tím, že adresát odmítl zboží převzít. Jak dále postupovat, aby bylo možné zboží úspěšně reklamovat? Máme se obrátit na ČOI - což samozřejmě zvažujeme a všechny podklady máme pro jednání s ČOI připraveny?


Produkt

Svítící boty - Hype One II - bílé


Požadované řešení

Žádám vrácení peněz, včetně poštovného vynaloženého při zaslání zboží k reklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.11.2017 10:27, před 7 lety

Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem, za který může Česká obchodní inspekce obchodníka sankcionovat. Doporučujeme tedy spotřebiteli, aby ČOI podal podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (konkrétně § 19).

Právní jednání působí vůči nepřítomné osobě od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde; zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (tedy reklamace se považuje za uplatněnou). Vzhledem k tomu, že si prodávající zásilku nepřevzal, je nutné vycházet z ustanovení § 573 občanského zákoníku, který upravuje domněnku doby dojití tím způsobem, že se má za to, že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.

Od této doby běží 30ti denní reklamační lhůta ve smyslu § 19 odst. 3 zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, při překročení této lhůty může spotřebitel odstoupit od smlouvy. K odstoupení od smlouvy nedojde automaticky po uplynutí této lhůty, musí jej spotřebitel prokazatelným způsobem uplatnit. V případě, že bude reklamační lhůta překročena, doporučujeme neprodleně zaslat odstoupení od smlouvy z důvodu překročení reklamační lhůty a to doporučeně s dodejkou na adresu prodejce.

Co se týče poštovného, pokud je reklamace uznána, má spotřebitel nárok na jeho proplacení. Jedná se o nutné náklady spojené s reklamací, přičemž v případě, že prodejce nedodrží reklamační lhůtu, může spotřebitel rovněž požadovat poštovné, neboť je chybou prodejce, že uplatněnou reklamaci nevyřešil včas a nemůže být takovéto jednání prodejce k tíži spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2018 23:38, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.