Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
17.10.2017 jsem koupil v autobazaru aaaauto vozidlo Citroen C5 R.V 2009 po pár kilometrech se auto samovolně zastavilo a motor se vypnul,znovu jsem nastartoval a auto opět jelo,za týden ježdění se toto několikrát opakovalo,tak jsem zašel do servisu kde auto prohlídli a napojili na diagnostiku,kde zjistili závadu,cituji s protokolu diagnostiky:regulace tlaku paliva/tlak paliva mimo toleranci,hlavní relé/vadná jednotka BSM a vadné relé žhavení/příliš nízké napájení napjetí:celková částka opravy činí 14563 kč.Toto jsem šel reklamovat na pobočku AAAAUTO v Praze,kde jsem jim dal i výpis s diagnostiky a seznamu nutných oprav na vozidle,po týdnu mi přišlo rozhodnutí že se reklamace zamítá z důvodu:vady vychází z předchozího užívání motorového vozidla a součástky podléhají opotřebení z důvodu stáří vozidla.Prodejce při koupi tvrdil že vozidlo bylo prohlídli jejich technikem a že je v naprostém pořádku,ale při předávání vozu se ukázala závada na air baku,nesvítilo denní svícení a ukazovala se závada na pneu že ani v jednom kole není ventilek a elektonická krabička která upozornuje na podhoštění pneu,bylo nám řečeno že vše zkontrolují a opraví a ať si přijdem druhý den pro opravený vůz a za nepřijemnosti nám dají nové poklice na kola.Druhý den jsme dorazili,air baky byli v pořádku,prý byl jen odpojen kabel,svícení nebylo opraveno a poklice jim momentálně došli.Prodejce pan Boháč mě ujistil že se mi do týdne ozve jak na opravu světel tak na poklice,ale od té doby se neozval a telefon mi vůbec nezvedal,pneu jednoduše smazali závadu ,ale ventilky nevyměnili. Takže akorát naslibovali a nic z toho nebyla pravda.
čislo reklamace:356081
žádám o uznání reklamace,kde jde jasně o skrytou závadu a zaplacení opravy
|
Tweet |
Byl-li při prodeji zboží užit nepravdivý údaj (dodání poklic na kola), mohlo by se jednat o klamavou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad.
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Maláre,
Vaši záležitost jsem diskutovala s kolegy z reklamačního oddělení a také s prodejcem. Předpokládám, že kolegové se s Vámi ohledně řešení Vaší stížnosti již spojili a že vše by mělo být vyřešeno. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Miková
Z reklamačního oddělení mě nikdo nekontaktoval,ozval se mi pouze prodejce pan Boháč,který si nás pozval na pobočku ale řešil pouze poklice,které mi dal do kufru a vzhledem ktomu že byla tma jsem si všiml až druhý den že poklice jsou špinavé,odřené a staré.Denní svícení měli také opravit,auto vzal na dílnu a po hodině přijel stím že tyto žárovky nemáte a výměna je složitá,co se týká zbylé a důležitější reklamace se mnou ani nemluvil.Řekl že se zase ozve za týden ohledně osvětlení a už opět nezavolal.
Takže opravdu zatím spokojen nejsem,poklice vám klidně vrátím na auto bych si je ani nedal a nic jiného jste nevyřešili.
S pozdravem hezkého dne Petr Malár
Vážený pane Maláre,
znovu jsem se spojia s kolegy z reklamačního oddělení a zaurgovala je, aby Vás kontaktovali ohledně dalšího postupu. Věřím, že se Vaši záležitost podaří zdárně vyřešit.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den paní Míková,
z reklamačního oddělení se mi opravdu ozvali,musel jsem opět na diagnostiku do servisu a nechat si ji udělat znovu,což není zadarmo.Přijet na pobočku se správou.Měl jsem zato že reklamace bude konečně uznaná,když závada na vozidle nebyla zapsaná v předávacím protokolu a ani prodávající mě na tuto závadu neupozornil,proto se jedná o skrytou závadu,kterou není možné zjistit okamžitě.Přišlo mi poštou vyjádření k reklamaci a překvapilo mě rozhodnutí že reklamaci č.(361472)zamítate a jako projev dobré vůle mi nabízíte 5000,-Kč.
Polovička této částky mě stála jenom diagnostika,kterou jste požadovali.Nehledě na to že se objevili další dvě závady,které budou stát přibližně kolem 12 000.-Kč..Auto mi momentálně stojí nepojízdné.Do servisu na opravu jsem objednaný až na 6.1.2017.Doufám že společnost aaaauto konečně vezme na sebe zodpovědnost,ktero má.
S pozdravem Petr Malár
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní
Jelikož se vada objevila v průběhu 5 dnů od prodeje, tudíž se podle zákona předpokládá ,že vada byla na autě již v okamžiku prodeje a já jsem na tyto závady nebyl upozorněn,byl přítomen i svědek,a eventuelně jsem si mohl vybrat jiné auto.I já trvám na původní reklamaci a požaduji přešetření a částečné proplacení z častky 14.563 kč.Dále mi do dnešního dne nebylo opraveno denní svícení , které mi bylo nabídnuto jako kompenzace za vzniklé potíže při prodeji auta.V dalším případě se obrátím na třetí osobu.
S pozdravem Petr Malár
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den
Žádám o písemném zdůvodnění zamítnutí reklamace a postupu Vašeho prověřění.
Hezký den P. Malár
Dobrý den,
písemné rozhodnutí včetně vyjádření k reklamaci Vám bylo zasláno 12.12.2017. Já jsem následně prověřila s reklamačními techniky, zda bylo vše řádně dořešeno a zda bylo o reklamaci rozhodnuto v souladu s reklamačním řádem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní
Že reklamace se zamítá z důvodu ,že předmětem nejsou vady za niž prodávající odpovídá, což jistě píšete všem,není zdůvodnění zamítnutí mé konkrétní reklamace . Je opravdu zajímavé,že ani za jednu závadu z mé reklamace prodávající neodpovídá.Proč mě tedy prodávající na tyto závady neupozornil při prodeji auta.Jsem opravdu velmi zklamán.Nechápu proč si mám u Vás platit pojištění carlife, když se na to žádná vada nevztahuje.
S pozdravem Malár
Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: VELKÁ NESPOKOJENOST.