Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 9.11.2017 v 7.20 hod., tedy 20 min. po otevření, jsem navštívil prodejnu Penny Market Beroun, Plzeňská 229 za účelem koupi mražené husy. Cena 79,90 Kč/kg. Toto zboží bylo vyobrazeno na titulní stránce akčního letáku, který platí od 9.11.2017. Uvedené zboží již v 7.20 nebylo na prodej. V této věci jsem jednal s vedoucím prodejny s p. Lédlem a pí. Havlovou. Na můj dotaz kolik husí měli na prodej pí. Havlová odpověděla, že přesně neví, posléze sdělila, že asi 18 ks. Toto číslo pokládám za drzost a nekalou praktiku prodávající. Do okresního města, ve kterém žije cca 20.000 obyvatel, nabídne prodávající 18 ks mražených husí. To je opravdu výsměch a děs. Ve městě Beroun je ještě jedna prodejna Penny Market, Třída Míru 1547, proto jsem jel i do této prodejny za účelem koupi mražené husy. Byl jsem v šoku, když mě prodavačka sdělila, že husy vůbec na prodej nemají.
Mražená husa cena 79,90 Kč/kg dle letáku ze dne 9.11.2017
Omluvný dopis a náhradu 200 Kč za ztracený čas a cestovné.
Dále sdělení, co udělá společnost Penny Market, aby se toto jejich jednání neopakovalo. Dále doporučení pro nakupující co mají dělat, když se toto bude opakovat.
|
Tweet |
Byla-li učiněna takováto nabídka, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou. Tuto skutečnost si může ověřit krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.