Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den.
29.11.2015 jsem si u společnosti Alza.cz a.s. zakoupil mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 2. Dne 1.10.2017 jsem přinesl telefon na záruční opravu, neboť nešel vůbec zapnout a nereagoval vůbec na nic. 20.10.2017 mě byl telefon předán s tím že je opravený. Telefon jsem zkusil doma zapnout, ale nenajeli vůbec SIM karty, ani jiné internetové služby zařízení, s tím že hlásili neplatné IMEI, nebo ID zařízení. Z telefonu tedy nešlo volat. Okamžitě, den na to, jsem přinesl telefon zpět na reklamaci s výše uvedeným popisem. Byla mě nabídnuta polovina ceny za odkoupení, ovšem tuto nabídku prodejce okamžitě odvolal s tím, že už se blíží konec záruky, a tak mě telefon vzal na opravu. Začal ale počítat nových 30 dní na opravu telefonu, tedy až do 21.11.2017. V zákoně jsem nenašel uspokojivé vysvětlení, kdy je reklamace považována za vyřízenou, logicky by ale vyplívalo, že až bude zařízení opraveno, tedy by měl být dodržen původní termín 1.11.2017. Podávám proto stížnost na snahu vrátit mi jen polovinu ceny, a o prodlužování doby opravy neoprávněným způsobem. Před podáním stížnosti sem jsem posílal podobný dopis přímo na Alzu.cz a.s., která mě jen odpověděla, že reklamace byla zadána 21.10. a bude vyřízena do 21.11.
Mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 2
Vrácení kupní ceny zboží v plné výši pro nedodržení smluvních podmínek na dobu reklamace.
|
Tweet |
Prodávající je povinen během reklamace vadu odstranit. Teprve po odstranění namítané vady se může reklamace považovat za vyřízenou. Pokud prodávající neodstraní vadu do konce 30 denní lhůty, jež započala běžet prvním uplatněním reklamace, porušil smlouvu podstatným způsobem. Je-li smlouva porušena podstatným způsobem, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit.
Nebude-li prodávající akceptovat odstoupení od smlouvy, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.