Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#19132Neoprávněně účtovaný doplatek jízdenky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2017, před 7 lety

Jana Modrovská

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 8.11.2017 jsem cestovala rychlíkem ze směru České Budějovice - Praha. Byla jsem nucena zakoupit si jízdenku ve vlaku u průvodčího, který mi naúčtoval přirážku za zakoupení jízdenky ve vlaku. Jízdenku jsem nemohla zakoupit v pokladně nádraží, jelikož paní za pokladnou řešila problém se zákaznicí předemnou a tím pádem by rychlík ujel. Můtete mi vysvětlit chování průvodčího a danou přiräžku? Já také neúčtuji svým klientům více peněz za pozdní příchod na terapie. Podotýkám, že toto se mi stalo poprvé.


Produkt

Přirážka k ceně jízdenky zakoupené ve vlaku.


Požadované řešení

Řešením je dostatečně informovaný zákazník na pokladnách a samozřejmě omluva. O peníze v tomto případě nejde, ráda přispěji chudým průvodčím na výplatu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2017 06:41, před 7 lety

Dle Smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu (dále jen „SSPO“) se manipulační přirážka ve výši 40,- Kč účtuje k jízdnému nebo doplatku zakoupeného ve vlaku po nástupu v obsazené stanici (to je ve stanici, ve které je zřízena výdejna jízdenek, pokud není považována za neobsazenou stanici). Manipulační přirážka se platí za vystavení každého dokladu jednou, bez ohledu na počet cestujících na něm uvedených. Jízdenku bez manipulační přirážky je možné ve vlaku zakoupit pouze v případech uvedených v čl. 76 SSPO (např. nástup v neobsazené stanici, …). Pokud tedy spotřebitel nastoupil k jízdě ve stanici, která byla obsazená, je povinen zaplatit k jízdnému manipulační přirážku ve výši 40,- Kč. Více informací je také možné vyhledat na webové adrese www.cd.cz/scripts/detail.php?pgid=227. Jiná situace by byla, kdyby zaměstnanec společnosti spotřebitele o službě nepravdivě informoval. V takovém případě by ale spotřebitel musel prokázat, že byl uveden v omyl.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.2.2018 17:44, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.