Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednali jsme si zboží na internetu (kombinopvanou chladničku SIEMENS KI 38VA50) na stránkách firmy za 10.990,- Kč. Přišlo mi na email Potvrzení přijetí objednávky č. 20140105-5 - Objednávka přijata firmou... Poté proběhla emailová komunikace. Nejprve druhý den, že zboží se doprodalo a je objednané u dodavatel a očekávají dodání. Za další 2 dny napsali, že zboží se již doprodalo a vzhledem k intervenci ČNB se již za tuto cenu nedá nakoupit. Nová cena měla být 12.500 Kč. Obrátlili jsme se tedy na poradnu časopisu DTest, zda je jejich postup správný. Ti nám však napsali, že nikoli. Nechtěla jsem dělat zbytečné potíže a přistoupili jsme tedy na novou cenu, abychom kvůli 1.500 Kč neměli tahanice. Cenu jsem tedy potvrdila, z obchodu mi ještě přišlo písemně, že dohodnutá cena tedy platí a že lednici objednají. Ale druhý den mi opět napsali, že už to nejde, že jsem se vyjádřila pozdě a nabídli mi jiný model (SIEMENS KI38VA51) za 14.700 Kč. Psala jsem tedy, že to už se mi nelíbí, že není můj problém, že CNB intervenovala a požadovala jsem dodání zboží dle potvrzení objednávky. Bylo mi sděleno, že jejich postup je v pořádku, že potvrzení nebylo závazným, že to posílá automat a není to uzavření kupní smlouvy. Znovu jsem volala na poradnu a tam mě paní odkázala na tento portál. Zkoušela jsem jim ještě volat, že požaduji zboží podle původní objednávky, ale vysmáli se mi, že na nic takového nemám nárok, že oni za to nemůžou a chybu neudělali, že objednávku ještě nepotvrdili a cena proto nebyla závazná.
SIEMENS KI 38VA50 - Kombinovaná chladnička
Požaduji dodání zboží podle objednávky, tedy za cenu 10.990 Kč. Případně nabízený nový typ, ale za cenu max. těch 12.500 Kč, na které jsem v dobré víře přistoupila po komunikaci přes email.
|
Tweet |
V případě, že je uveřejněna nabídka na internetových stránkách, je jejím přijetím smlouva uzavřena. V případě, že prodejci se zvýší náklady na obstarání zboží nemůže jít k tíži spotřebitele. Pro spotřebitele platí cena, která byla uvedena v kupní smlouvě. Pouze v případech, kdy by došlo ke zjevné administrativní chybě, že spotřebitel nemohl v dobré víře předpokládat, že by byl výrobek za uvedenou cenu skutečně prodán, může prodejce odůvodněně spotřebitele informovat o správné výši kupní ceny. V případě, že prodejce mění po přijetí objednávky cenu, mohlo by se jednat o tzv. vábivou reklamu dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele, která je klamavou obchodní praktikou.
Subjekt Volák Roman byl o podaných stížnostech informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v občanskoprávním řízení, nikoli v rámci služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.