Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
v červenci 2015 jsme si přes Dendro- Blažíček v.o.s. (DIČ: CZ47906162) nechali sestavit kuchyň vyráběnou společností Grena, a.s. Jsem 25 let v invalid. důchodu, kdy je pro mě každý větší výdaj problém; ale i přesto jsme si po 30 letech nechali udělat novou kuchyň. Každý mi radil, ať si vezmu český výrobek (měla jsem polskou kuchyň Koryna, která byla téměř jako nová- jenom zlaté zdobení na úchytkách bylo po těch letech odřené), proto jsme se na konec rozhodli pro společnost Grena, a.s.
Bohužel, přesně po roce- v červenci 2016- se na prosklených dvířkách nad kuch. deskou ("pracovním místem" mimo sporák, bez spotřebičů) odloupla ze spodní strany folie, vytvořila se "kapka". Společnost Dendro nám na to řekla, že:
,,Na dvířka muselo působit delší dobu teplo vyšší než 80°C. Pokud takové teplo působí, folie se zkrabatí a scvrkne. Sama od sebe toto folie neudělá."
Kontaktovali jsme proto společnost Grena, která záležitost "prozkoumala"= průběžné zkoušky přídržnosti, teplotní odolnost, zkouška kvality lepidla,... Dvířka visela pořád u nás v kuchyni, měli jen fotku. Na ten náš nepříliš optimisticky laděný dopis s poznámkou o tom, že bychom odlepení folie čekali např. u sporáku nebo vestavěné trouby, kde působí při vaření vysoké teploty, přišla tato odpověď:
,,Mohu s jistotou konstatovat, že odlepení folie vzniklo působením vysoké teploty ve Vaší kuchyni. Naše společnost vinu na popsaném problému nemá." Nabídli nám nová dvířka za 1180 Kč (pův.cena 1966 Kč) s tím, že se na řešení budou podílet nemalým dílem, přesto že problém nezavinili.
Proč mám znovu platit za něco, co je v záruce a co jsem nezapříčinila? Ano, mohla jsem na lince zalít kávu z rychlovarné konvice (která má své místo neustále pod digestoří, aby pára právě na dřevotřísku nepůsobila!) nebo tady odstavit na prkýnko horký hrnec, pečící mísu,... Nevím, zda je právě toto "působení vysoké teploty"...
Na konci října 2017 mě při pohledu nad vestavěnou troubu (spodní skříňka, nad ní trouba, horní skříňka) málem kleplo. Na dvířkách horní skříňky se folie na spodní hraně odlepila (cca po délce 10 cm). Trouba je do 275°C, ale ani netuším, na co bych takovou teplotu využila, klasicky peču na 180°C (rozpaluji na 200°C). Předpokládala bych, že když je možnost spotřebič využít na 275°C, a je vestavěný, tak by tomu měla být přizpůsobená i folie na dvířkách. Prodejce (Dendro) se mnou plán kuchyně dělal a mohl mi poradit, abych skříňku nad troubu např. nechala bez dvířek, ale přišel by tím samozřejmě o peníze... Kuchyň sestavovali přímo na místě, troubu montovali a viděli, na jakou max. teplotu je. Je samozřejmé, že během pečení je třeba troubu otevřít a pára vždy vyletí na dvířka, která se orosí. Nemohu čekat hodinu, než trouba vychladne... Jak jsem říkala, na novou kuchyň už si v životě nenašetřím a proto jsem byla velmi ráda, když mi od Vás přišla nabídka řešení sporů přes Vás a VašeStížnosti.cz, protože jsem v tu chvíli nevěděla, zda znovu psát společnosti Grena nebo hledat jiné řešení. Na to, abych šla do soudního sporu z důchodu opravdu nemám peníze. Prosím Vás o pomoc. Pokud bude potřeba, ráda Vám zašlu i fotky odlepených dvířek a dopis, který mi přišel od Greny a Dendra.
odlepená folie na kuchyňských dvířkách, dekor "zelené dřevo", sklo "Uadi bílé", dle katalogu Greny nejspíš dezén G02
Jediné řešení je podle mě poslání nových dvířek, protože první odlepená dvířka jsou prosklená (cenu jsem uvedla v "Popisu stížnosti", sklo je se vzorem, které jsem nikde jinde neviděla a tato dvířka jsou dvoje vedle sebe! Druhá jsou zatím v pořádku, ale na jak dlouho? Co když to udělají také? Vzhledem k tomu, kolik jsme za kuchyň zaplatili, si nebudu přece kupovat jiná dvířka, s jiným sklem a jinými úchytkami.
Druhá poškozená dvířka prosklená nejsou, ale jejich cenu bohužel nevím, jelikož jsme od společnosti Dendro dostali jako fakturu jen daňový doklad, na kterém je napsaná pouze celková částka za zhotovení kuchyně (51292 Kč), což je cena bez veškerých spotřebičů.
|
Tweet |
Pokud zhotovitel díla (DENDRO - BLAŽÍČEK v.o.s.) obstaral věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, stala-li se součástí díla, postavení prodávajícího. Spotřebitelka by proto měla nejprve uplatnit reklamaci u prodávajícího. Pouze za předpokladu, že se za jakost věci smluvně zaručil výrobce, může spotřebitelka taktéž uplatnit své nároky u výrobce (GRENA, a.s.).
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, porušila společnost smlouvu podstatným způsobem, neboť nevyřídila reklamaci řádně ve lhůtě 30 dní od jejího uplatnění. Spotřebitelka v takovém případě může žádat odstranění vady opravou nebo dodáním nové věci, žádat přiměřenou slevu, nebo může od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.