Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.11.2013 jsem v prodejně KARA Trutnov, a.s. na adrese Metropole Zličín (Řevnická 1, Praha 5) zakoupila kabát W-2182-M39X za cenu 19 999 Kč. Bohužel se na tomto kabátě již první den, kdy jsem jej oblékla, vyskytla vada spočívající v roztržení kůže v blízkosti švů obou kapes. Tuto vadu jsem reklamovala tentýž den, tj. 26.11.2013, na prodejně, kde byl kabát zakoupen a žádala výměnu.
Dne 7.12.2013 mi bylo na prodejně sděleno zamítnutí reklamace pro mechanické poškození a nabídnuta oprava za úhradu. S tímto jsme nesouhlasila, neboť si ze své strany nejsem vědoma žádného pochybení v nošení kabátu a obrátila jsem se na soudního znalce, který nevhodné používání pláště ve svém posudku neshledal a přiklonil se ke skryté vadě materiálu. S jeho posudkem jsem společnost seznámila dne 13.1.2014 emailem na adresu kara@karatrutnov.cz a žádala o přehodnocení reklamace. Odpověď jsem obdržela následující den, tedy 14.1.2014, s tím, že je třeba, abych kabát zaslala prostřednictvím prodejny zpět na reklamační oddělení. Poté mě seznámí s dalším stanoviskem a možným řešením. Nerozumím tomuto protahování. Kabát měla KARA k dispozici v období od 26.11.2013 - 7.12.2013, kdy vyhodnocovala reklamaci a tudíž by měli být s jeho stavem plně obeznámeni.
kabát W-2182-M39X za cenu 19 999 Kč, výrobní číslo 804091, velikost S
Uznánní reklamace a výměna za nový výrobek nebo odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny. Proplacení nákladu na posudek soudního znalce v hodnotě 1500,-
|
Tweet |
V případě, že je vada vytčena do prvních 6 měsíců od zakoupení výrobku, uplatňuje se tzv. rozpor s kupní smlouvou dle § 616 občanského zákoníku. V rámci rozporu s kupní smlouvou je povinností prodejce prokázat, že byl výrobek kupujícímu předán bez vad. Pokud tak neprokáže, považuje se rozpor za existující již při převzetí výrobku.
Pokud byl pořízen znalecký posudek,který dává za pravdu kupujícímu, může kupující uplatnit i náklady na pořízení posudku vynaložené dle § 598 občanského zákoníku.
V období, než byla stížnost publikována dTestem, jsem se se společností dohodla na bezplatné opravě a proplacení nákladů na soudního znalce. Opraveny kabát jsem si vyzvedla 27.2. 2014 (zakoupila jej v listopadu). :-(
Hodnocení:
Komentář: Reklamaci jsem s pomocí soudního znalce po 4 měsících úspěšně s Karou vyřídila. Smutné je, že to trvalo tak dlouho a společnost hned neuznala vadu výrobku. Stálo mě to mnoho času a úsilí a nemožnost kabát po celou zimu užívat. Tohle mi nenahradí nikdo.