Počet nahlášených stížností: | 713 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 20 |
16.9.2017 jsem si zakoupil ve společnosti AAA Auto os.vůz Citroen C3 - najeto 219 360 Km. Ihned po zakoupení, jsem na základě doporučení AAA Auto, provedl výměnu oleje, svíček, fitrů. Po následném ujetí cca 550 km se mi rozsvítila kontrolka "závada systému řízení emisí". Zajel jsem tedy s vozem do autorizovaného servisu Citroen Carling Brno. Zde mi bylo sděleno, že na 4 válci je porucha zapalování a byl zjištěn úbytek oleje ve výši 1,5 l. Byl jsem také upozorněn,že jsou silně opotřebené zap. svíčky. Doporučili mi rozebrat motor aby mohla být zjištěna přesná závada. Proto jsem zajel do společnosti AAA Auto, kde jsem podal písemnou reklamaci s tím, že v tomto stavu nemohu vůz řádně používat z důvodu zjevné skryté závady na motoru. Po 14 dnech mi přišel zamítavý dopis s vyjádřením AAA Auto, že se reklamace neuznává.
Os.vůz Citroen C3 Picasso,1,4 VTi
Vrátit peníze.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Šafaříku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Při koupi jste také obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.