Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Objednal jsem sportovní obuv značky "Nike" na doniksport.cz, protože to byl jediný obchod, který měl tento model k dispozici. Když mi nepřišlo zboží do týdne, začal jsem po něm pátrat a zjistil jsem u banky, že platba by měla odejít do Číny. Okamžitě jsem kontaktoval banku, aby platbu ihned stornovala, kde mi operátorka sdělila, že tuto operaci již nelze provést a že můžu reklamovat platbu až po například nedodání zboží. Zboží přišlo po cca 1 měsíci a po rozbalení jsem zjistil, že obuv neodpovídá objednávce (potvzení po provedené objednávce mi nepřišlo, pouze potvrzení o provedené platbě EET v angličtině)a navíc se jedná o padělek. Na stránkách je možno kontaktovat prodejce pouze elektronicky bez uvedeného kontaktu, což jsem učinil, avšak bez odezvy. Po několikanásobném pátrání jsem zjistil, že byly zneužity již neexistující stránky této firmy a zjistil jsem, že na českém portálu e-shopů existuje několik podobných stránek jako DDD-MK.cz, Shoes, Projekt-Opvk atd. nevím kolik těch stránek na českém portálu existuje a směřují na stejného prodejce.
Pánské tenisky Nike AIR PEGASUS 83 SUEDE
Chci vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci, případně její části (pokud se vada týká pouze součásti věci). Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Odstoupit od kupní smlouvy je také možné, pokud prodávající porušil smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není. Podstatným porušením by bylo, pokud by byl například dodán padělek zboží.
Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím jejich internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Na stránkách e-shopu chybí jakékoliv identifikační a kontaktní údaje, což je v rozporu se zákonem na ochranu spotřebitele. Podnět na podvodný rizikový e-shop může spotřebitel podat u České obchodní inspekce. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje eshop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Spotřebitel nám sdělil, že se mu podařilo případ vyřešit využitím služby chargeback. Z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.